Sidor

söndag 14 juni 2009

Ännu en helg...


Så har det gått ännu en helg.
Den har jag spenderat med mina hundvänner i Vännäs - SKK utställning en hel helg! Det låter nånting det...Jo, nu är man trött så det förslår! (eftersom jag hade chaufför i dag så hade jag nu kunnat sova på vägen hem men jag var tvungen att hålla koll på vägen...jag är SÅÅÅ åkrädd. Kan inte hjälpa det!)


I lördags gick det jättebra; Kiara vann sin klass med CK och mamma Dixie vann veteranklass med CK, BIR-veteran, 5 Btkl. Den tredje tiken som följde med tog sin 1:a.


Det inte fullt så bra i dag. (söndag) Jag tänker inte ens skriva hur det gick...Det ösregnade hela dagen (tur att vi hade ett nyinköpt tält som vi kunde kura in oss i) Man brukar säga: "Vill du veta hur många vänner du har, köp en sommarstuga så får du se" Jag kan ändra lite på det och säga "Vill du veta hur många vänner du har, köp ett utställningstält"! Det var många som var trevliga och ville komma och prata med oss i tältet i dag. (eller sökte de skydd mot regnet?) Uppfatta det rätt nu; det VAR trevligt med sällskap!


Eftersom det var en SKK-utställning så fanns där alla möjliga (och omöjliga) raser representerade där. Jag har nu hittat min nästa ras: Irländsk varghund! Innan jag lägger mej ner för gott, så måste jag ha en sådan!!! Hur vackra är de ???!!!



2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Ingen aning hur vackra de är. Mina kunskaper om hundar är: jag vet hur en tax ser ut, schäfer, pudel och snobben. Typ så, ja kanske några till också men expert...Näääää icke sa nicke.
Nicke var för övrigt en apa som oftast sågs tillsammans med en farbror i gul hatt. Kram på dig!

Douglas Söderlind sa...

Grattis på dej! Jag är glad att du hittade fram och hen igen.