Sidor

söndag 7 juni 2009




Jag som trodde att vinterkläderna var bortplockade och inte skulle behövas mera i år!! Ha, vad jag misstog mej!


Som ni förstod av gårdagens inlägg så var jag på hundutställning i dag!


Klev upp 04.45 och packade väskan. Slog följe med en av mina uppfödare och styrde kosan mot Sundsvall. I bilen så satt vi och pratade om vad vi hade med oss för kläder; allt i från shorts till vinterfodrade täckbyxor! (Vilket spektrum..) Dock inga regnkläder. (men solen sken i Ö-vik så vi trodde inte att det skulle behövas) Jag vill bara tala om att jag inte skulle sälja mina vinterfodrade täckbyxor för allt smör i Småland!!! De kom verkligen till pass! Iskallt! Mitt i juni!? Där satt jag med sockor, täckbyxor, kavaj och en vinterjacka på mej mitt i den svenska sommaren!!! Jag saknade vantar!!! (denna mundering togs naturligtvis av innan jag gick in i ringen!)


Hur det gick? Nja, men med tanke på de hundar som stod före kan jag inte vara annat än jättenöjd; Kiara fick 1:a Hp plac. 3: ukl.


Hon är ändå samma älskvärda hund som innan utställningen: min alldelens egna underbara "sockerpulla"!


3 kommentarer:

Camilla sa...

Vad det i boxar ringen du gick in i?
Vad kul att Kiara fick HguK8 och Hjiot65.
Det var ju riktigt bra resultat :)

♥ Carina ♥ sa...

Täckbyxor är underskattade. Jag önskar att jag varit lika smart som du i går, i stället för att frysa hela dagen. Varför är resultaten på hundutställningar inte på svenska utan i herioglyfer????

Susanne P sa...

Svar till ovan kommentarer:
Ni är ju lite "off" så här kommer en förklaring (på svenska)
1:a pris med HedersPris, placering: 3:a i unghundsklass...kan det bli enklare???
Susanne