Sidor

torsdag 11 juni 2009

Sommarlov...


Så har barnen/ungdomarna gått sin sista dag i skolan, imorgon har de sommarlov!!!


När jag gick i skolan så hade vi både badat och ätit massor av glass innan sommarlovet kom. Vi cyklade alltid till Nävertjäl (ca. 1 mil) och badade dagarna i ände. Ibland cyklade vi till Lomsjön (ca. 3 km) men det var inte lika kul!!! Där var det mest barnfamiljer...inga snygga killar...eller förresten, var det där jag träffade min man?! (en annan historia...)


Numera så har ungdomarna fortfarande höstjackorna på sig när sommarlovet kommer! Vart är vi på väg??? Det är bara de stackare som tar studenten som trotsar kylan och har bara axlar och korta kjolar...




Och bara en enda glass har jag ätit i "sommar"! En favorit; lakrispuck.(160 kcal. Det finns säkert annan glass som innehåller fler kalorier, kanske 240 kcal. den kanske är godare OCH dyrare men...oj vad man måste springa långt då och jag gillar inte att springa!) Den inmundigade jag när vi åkte från (hund)utställningen i söndags, i en varm bil. (vi hade värmen på i bilen...) Ute var det iskallt! Nja, glassen kan få vänta ett tag till innan den kommer att smaka lika gott som den gjorde som förr!!!


Men värmen kan få komma nu; nacken är redo!!! Kortklippt, så nu kan jag ut i utställningsringen utan att få PANIK!!!


Håll tummarna i helgen, igen....

3 kommentarer:

Camilla sa...

Jag håller tummarna.

♥ Carina ♥ sa...

Jag håller också tummarna. Och glöm inte att ta på långkalsongerna! På dig själv alltså.

Douglas Söderlind sa...

Önskar dej en trevlig semester med mycke sol och lite mygg och många kalorier