Sidor

fredag 5 juni 2009

Väl valda ord...



Vart tog sommaren vägen? Var det allt? En ynka helg?


Det var kallt i morse när vi gick vår hundpromenad. (Ja, vi...Christer har nämligen varit ledig idag...på min LEDIGA FREDAG!!! Och till råga på allt; ena dottern hade sovmorgon till 11.30! Missuppfatta mej rätt; jag älskar att ha min familj hemma men inte dagtid på min FREDAG!)


Christer fick uppdrag att fixa några ärenden som han snabbt åtog sig. Jag fick lite ledigt ändå ...


När det var dags för middagen så var vi plötsligt bara två som skulle äta! Äldsta dotter och jag! Det är inte fy skam det heller! Vi brukar ha det så mysigt när det bara är hon och jag! Ja, inte alltid förståts...Minns en fredag när hon och jag skulle äta en "tjejmiddag". Jag var jätteförkyld (tror aldrig att jag varit så sjuk på länge...) Hon hade önskan om en paj (och curlingförälder som man är...) och jag gjorde en. Trots att jag är en kvinna så kunde inte jag göra två saker samtidigt denna gång;


Hade förgräddat pajskalet, gjort iordning fyllningen och skulle precis sätta in den i ugnen (samtidigt som jag pratade med min syster i telefonen...) när den plötsligt, (se bilden framför er, i slowmotion...) gled ur mina händer, gjorde en halv volt, landade på ugnsluckan, allting "splach"allting utkladdat. Varm lucka, kladd överallt.....samtidigt som jag sade med en kraftfull stämma: (riktat mot min dotter) "Skratta inte!!!"


Vet inte riktigt hur jag tog mej samman men jag skrapade ner alltsammans igen i formen och slängde in åbäket (pajen) i ugnen igen och gräddade färdigt.


När vi ätit klart, så sa min dotter:


"Tack för en underbar middag. Det var nog den godaste pajen jag ätit"


Tänk vad väl valda ord kan rädda en!


1 kommentar:

Camilla sa...

Sju - Det är relativt.
Du är född blondin. - Det är sjukt.
Men det är väl inget man kan göra åt.
Älskar dig ändå.