Sidor

måndag 27 juli 2009

En dag utan (så mycket) regn...





Till (förr)gårdagens kluring: Camilla! GRATTIS (det blev en felskrivning i frågan, det ska vara sex bokstäver och ingenting annat!) Rätt svar: SEXTIO!

Tänk, idag blev det en dag med inte så mycket regn. Lite kom det dock men det kan man ta...Var på en ytterligare underbar promenad i förmiddags i skogen med jyckarna och fick syn på ett ställe med hjortron! Hade jag med någon korg att plocka i? Nej! Men dock den berömda "hundbajspåsen" som duger till det mesta!!! Vi var bara tvungna att ta tillvara på vad naturen hade att ge! Det kom lite regn men vem brydde sig om det när man hade fullt upp med att plocka "det norrländska guldet"?!
Vi (eller JAG) blir alltid biten av mygg när vi är i skogen..De är alldelens tokiga i mej. Christer får knappast några myggbett alls...Vad beror det på???
Det sägs att om man har mycket B-vitamin (som för övrigt finns i öl...) så blir man inte biten! Men det kan väl ändå inte stämma!!!

På tal om mygg:
Jag har två vingar men kan inte flyga, en rygg men kan inte ligga. Vem är jag?

3 kommentarer:

Camilla sa...

Kan det vara näsan?
Ja, jag säger näsan!
Och du...Hjortron är INTE gott!!
Fastnar bara mellan tänderna.

♥ Carina ♥ sa...

Va äckligt att blanda hjortron och hundbajs!!
Och nu till en överklagan!!!!! Jag hade också svarat sextio om du hade skrivit 6 bokstäver, så det så!!
Dagens gåta hade jag nog inte klurat ut, om jag inte sett C:s svar, för det tror jag är rätt. Hon är inne i nåt stim nu :)
Och hjortron är gott. Men inte i den kombinationen. Urk!

Douglas Söderlind sa...

Jag tycker om bär.Men jag tycker inte om att plocka dom.Brukar säga att jag tar hem de bär som rammlat ned i byxfickorna när jag någon gång har varit ute i skogen.