Sidor

måndag 17 augusti 2009

Kunde man förlänga sommaren..




Kunde man förlänga sommaren så skulle jag göra det med minst ett par månader till...bara det att kunna hänga ut kläderna på tork och vips så är de torra, luktar gott, släta & fina. Motför som det blev i går när jag toktvättade och det hällregnade ute. Då var det bara torktumlaren som gällde. Men det blir inte lika bra och fräscht som när det får torka utomhus...Men jag ska vara glad att jag överhuvudtaget har en tvättmaskin, tänk de stackare som levde på 30-40-talet. Där var det minsann inte tal om att tvätta i någon maskin inte. Då fick man göra en brasa och koka sina kläder, tvätta för hand...hur skulle det gå i dag??? Nej jag ska nog inte klaga!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Nä,vi ska inte klaga,vi har det bra som vi har det.
För tänk om vi levat då...
Vad gammal vi skulle vara nu!!!

Camilla sa...

Botox?????
Carina sa att det berodde på fotografen!

Kicki sa...

Fast hon på bilden ser ju glad ut...konstigt.