Sidor

måndag 5 oktober 2009

GPS...



Åh herre Gud vad man kan hinna med mycket på en dag!
Igår klev jag upp 04.00. Satte mej i bilen och hämtade upp mina hundvänner och styrde kosan mot Sundsvall. Eftersom jag inte kör bil så gärna så långt så tog L tag i ratten. Fast nu är jag SÅ himla åkrädd så hon får höra både ett och annat när hon kör...
Vi hittade rätt väg (nästan) på en gång, fast en GPS skulle nog ha underlättat lite.

Utställningen gick som smort: Ls hundar gick båda till b.hane och placerade sig 3a & 5a.
Då tittade jag på klockan och insåg att hon bara var 10.00. Vi kunde ju inte åka hem redan så vi stannade kvar för att se på tikarna. Där blev Divas syster 2a i b.tik och tog CERTET! Grattis Pingla!(vänta bara tills Diva är i päls då ...)
När det hela var över var klockan inte mer än 11.30. Vad gör man när man är i Sundsvall och har lite tid över? Jo man MÅSTE ju bara in på Ikea!!!
Jag köpte inget speciellt men inte kom jag hem tomhänt. Bilen var FULLKNÖKAD med hundar & grejer!

På vägen hem så hittade vi bättre så då var det inte tal om någon GPS.
Har ni hört att man kan beställa en egen utvald röst till GPSen?! Man kan få t.ex Lill-Babs som beskriver vägen för en.
Kan man få sin egen röst tro? Fast jag vet inte om L skulle tycka det vore så bra... Tänk att höra mej:
-Nu går det för fort!
-Akta bilen framför! Du ligger alldelens för nära!
-Vad gör du?!
-Kör inte om! Du får möte!
-Tänk på vattenplaning! Jag ser vattenpölar!
-Gud, vad var det!?
-Akta!
-Omkörning, nu? Det är heldragen linje!
Nej, jag tror nog inte många skulle välja min röst som GPS-röst...
Kram

5 kommentarer:

Camilla sa...

Nä Gud bevare mig väl!!!!
Hellre har jag Kristina Lugn.

L8 sa...

Det finns alltid två sidor av samma sak eller om man så vill versioner...
Jag är fullständigt övertygad om att om jag skulle klara ett stresstest för stridspiloter,. för det är exakt sådan typer av störningar och stressmoment som SP utgör i en bil. Helt omförhappandes utbryter en kakafoni från baksätet med diverse kommentarer och förslag om hur körningen ska eller inte ska utföras, dessutom rapporteras om vädersituationen dimma, halka, vattenplaning mm, aldrig nämns det om väderlek som är förmånlig.
Jag har gjort en del resor med SP och vid det härlaget har man till viss del vant sig = slår dövörat till. Emellertid lämnade jag i ett svagt ögonblick över ratten till SP, eftersom jag var så vansinningt trött. Nåväl jag slumrade en stund men oroligt och vaknade till ganska snart och kunde bara konstatera att det var bråttom att återigen ta ratten i besittningen eftersom den hastighet som hölls utgjorde en extrem fara då vi färdades på E4. Medtrafikanter uppskattar sällan parkerade bilar och framförallt inte på E4:an.
Det låter värre än var det är men ens uns sanning finns alltid, från båda sidor, Puss!
// L8

cecce sa...

Känner igen det där med Ikea:-) Åker dit för att köpa några småsaker och kommer hem med kassarna fulla och plånboken tömd. Tur man inte är där så ofta!

Vad kul att det gick så bra på hundutställningen!

Ha en fin kväll/C

Sussi sa...

Oj så tufft, att dra iväg på okända vägar utan GPS! Jag är hopplös när det gäller att hitta och lokalsinne så det är lite ironiskt att jag jobbar som transportplanerare hihi

Ha en mysig dag
Kramisar

Lena Ohlsson sa...

Du glömde att skriva att hann med en tur på Max också. Max vid södra utfarten, varför slösa tid på att kolla om det fanns någon som låg närmare.
(Fast det såg vi ju när vi kom tillbaka.)