Sidor

söndag 18 oktober 2009

Sköna söndag...


"Vad ser du?"








En underbar vy.









"Trouble bridge over water"







En lugn & skön söndag har det varit i dag. Har inte gjort många knop. Efter en härlig hundprommenad runt Bergsjön så blev det lite städning, handling och lite skötsel av en sjuk dotter.
Sen tog med mej kameran och fotade lite höstbilder...Det är väldigt vackert i naturen om man stannar upp och ser efter.

Inför nästa helg skulle jag vilja dela med mej av några recept som jag tycker att ni ska prova:

Screwdriver
17 cl Vodka
1 st Apelsinklyfta
Häll vodkan i halsen och titta på apelsinklyftan

Geting
17 cl Vodka
1 st Geting
Hacka getingen fint
Lägg getinghacket i vodkan och rör om

Vargtass
1 liter Vodka
1 st Lingon
Lägg lingonet i vodkan och rör om
OBS! Om lingonet får ligga i för länge riskerar drinken bli lätt fruktig!

Tequila Sunrise
1 liter Tequila
Drick tequilan
Slut ögonen
Vakna i sol- eller trappuppgången

Pajala Sunrise
Ett glas hembränt
En skiva falukorv

Ha en lugn söndagkväll!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Vill bara säga att blommorna...dom som låg i bagaget,dom jag fick av Daniel...du vet,dom blommar lika fint än :)
Puss på dig!

Susanne P sa...

Sv. till Camilla:
Du knyckte dem, mitt framför min näsan...!!!
Kniiiiiiip igen!!!!!
Kram
Syster

cecce sa...

Ha ha ha! Du är för rolig!
Förstår att det svider med blommorna...:-)
Läser ju din systers blogg med!

Kram

Sussi sa...

Även här var det en lugn och skön söndag :-)

När du skrev att det skulle komma några recept var jag inte riktigt beredd på drinktips!
Men visst behövs även det för att få hösten att gå hihi

Det kanske inte är så dumt med tänket om nån sorts utbildning för att skaffa hund. Kanske en obligatorisk valpkurs. Det finns så många nu som inte vet hur dom ska uppfostra sin hund. Där får dom ju grunderna i sånt fall..

Ha en bra dag
Kramisar

Mona sa...

Jag säger bara, för tillfället, usch för drinkar just nu! :)
Trevlig promenad du verkar ha haft!
Ha det bra!