Sidor

söndag 11 oktober 2009

Söndag...


Då var det söndag & jag känner mej jätte-förkyld...igen. Jag som trodde att den var borta! Ja, ja vad gör man åt detta? Ingenting. Det är bara att trava på som vanligt.


Så här ser det ut innan allting fryser till!





I morse när vi tog vår morgonprommis i skogen, så var det minus några grader; hur härligt som helst! Inga svampplockare eller bärplockare så långt ögat kunde nå...skogen var bara MIN!!! (nu har jag inte den bästa synen men jag stötte inte ihop med någon i allafall) Hundarna hade det härligt! De vattenpölar & diken som de vanligtvis brukar bada i (d.v.s allt som inte är i fast form, lerdiken är en favorit!) var frusna och de hade ett fasligt schå att knäcka isen på pölarna...Bara det var en upplevelse i sig att skåda.





Frosten har tagit tag ett fast tag om naturen nu! Kunde inte låta bli att ta med kameran ut i dag för att fota lite frostangripna löv...



Ha en bra söndagkväll!
Kram

5 kommentarer:

Sussi sa...

Jasså, du har också såna vovvar som älskar ju smutsigare dom blir!! Ibland tror man inte ens att skiten kommer gå bort hihi

Hoppas din förkylning går bort snart

Skicka kryapådigkramar

Camilla sa...

Herre Gud,vad dom ser ut!
Du har det du gör.
God natt!
Är du täpp i näsan?
Jaha då har du druckit öl i dag igen.

♥ Carina ♥ sa...

Här har jag suttit en bra stund och knåpat i photo shop för att få texten lite böjd. Jag lyckades till hälften. Nu ser jag att du verkar ha kläm på det. Vill du vara snäll och förklara?
I så fall kan du kanske maila en förklaring på fb.
Krya på dig
Puss

Sanna sa...

Kör du med högtryckstvätten sedan innan hundarna får komma in?

Tänk att få äga hela skogen...ahhhhh!

Ha det gott och tack för titten/kommentar hos mig!

cecce sa...

Så fina bilder!!
Känner mej också lite vissen och tror jag har en rejäl förkylning på gång.
Inte kul...men ja..vad gör man. Ingenting. Precis som du säger. Dricker the och fortsätter som vanligt. Typ:-)

Kämpa på!/C