Sidor

fredag 27 november 2009

Mycket mat & äntligen fredag!


Oj, oj, oj vilka män och så mycket god mat det blev i går kväll!
Först Niklas & sen Per…& vilken mat sen!
Nej, inte hemma hos mej utan på TVn.
Det blev en helkväll framför alla dessa matprogram som sänds på TVn.
Först ut var den tvålfagre, lugne, näst intill fjollige kock, Niklas Ekstedt, ”Niklas mat” på TV 1.
Sen var det bara att slå över till TV 4+ och fortsätta denna gastronomiska kväll.
Där var Per Moberg, ”Vad blir det för mat”.
Denne svettiga, spontana, passionerade, snuskige, näst intill sexiga kock…
De är som så olika men intressanta att se på och jag kan inte tänka att de skulle beblanda sig med varann i samma kök!
Nej, var och en jobbar bäst i sitt eget kök.
Nu kan jag inte annat än bara älska denne man…Per Moberg. (som kock då naturligtvis!)


Ikväll blir det Idol!
Vem hänger löst och vem går vidare?
Jag håller fortfarande på Calle!
Nu är det spännande…

En fredagshistoria, apropå att "jobba i sitt eget kök”?

En betydelsefull man i Sveriges riksdag hade under många år en kärleksaffär med en italiensk kvinna. Under ett av deras hemliga möten avslöjade hon att hon blivit gravid. För att inte förstöra sitt goda rykte eller sabotera äktenskapet, gav han henne en stor summa pengar och bad henne föda barnet i Italien. Han lovade också att varje månad bidra med underhåll tills barnet fyllt 18.

De stod på flygplatsen och tog farväl, då kvinnan sa:
- Hur ska jag kontakta dig när barnet är fött?
– Skicka ett vykort och skriv spagetti, så ska jag se till att ordna ett konto åt dig i Italien.
Efter 9 månader möttes mannen av sin fru efter jobbet.
– Älskling, du har fått ett underligt vykort...
– Jaha du, det ska jag ta itu med.
Frun såg sin man läsa kortet, bli kritvit i ansiktet och handlöst falla till marken.
Kortet löd: Spagetti, spagetti, spagetti. Två med köttbullar och en utan.

Kram & ha en underbar fredag!

10 kommentarer:

Mona sa...

Per Moberg är för härlig. Första gången jag såg hans program var vi hos svärmorá. Jag låg dubbelvikt i soffan, för han är så rolig!
Ha en härlig kväll!!

Anonym sa...

En mysig helg önskar jag dig!och hoppas du får upp stämmningen snart.Lite snö så blir det så bra.
Kram vännen och må så gott!
Lena
http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

cecce sa...

Ha ha ha..dina historier piggar verkligen upp!!!

P. Moberg hade gärna fått flytta in i mitt kök! Mer säger jag inte.

Ha en riktigt trevlig fredagskväll!
Kramar!

Anne-Sofie sa...

Per Moberg..bara näst intill???..sexiga kock…
Säger bara WOW!!!
Kul historia:-)

Sanna sa...

Per Morberg ger mig rysningar över hela kroppen.....av välbehag...ha ha!

Kna man hyra honom tror du?

Jasså du gillar Calle och jag gillar Rabih men det hjälpte ju inte!
Må bäste man eller kvinna vinna och få programmet överstökat. :))

Trevlig !.a advent!

Niklas C sa...

Svar: Tack så mycket =)

Allt bra med dig ikväll?

Kram

soffie sa...

ha en härlig fredagskväll

♥ Carina ♥ sa...

Jag måste nog se ett program med Per Moberg eftersom så många säger gott om honom. Jag har fått en bild att han är "slafsig"
Ha en trevlig kväll, kram

Sussi sa...

Per Morberg är nog nästan det enda matprogram (förrutom halvåtta hos mig) som jag kollar på! Jag tycker om när det är mer normalt i köket :-)

Nu när man har hört alla deltagarna i idol så måste jag säga att jag tycker att Mariette ska åka! Vi får väl se hur det går ;-)

Kramisar

Carolines hemligheter sa...

Oj, jag som hoppas att Calle får åka hem ikväll... Då står jag inte högt i kurs hos dig antar jag ;-) Spännande, spännande... Men visst var Erik helt grym ikväll, vilken kille!

Kramar & hoppas att fredagskvällen är riktigt mysig!