Sidor

tisdag 15 december 2009

Svenska hjältar.



I går utdelades priset till "Svenska hjältar - vardagshjälten, en person med civilkurage som bryr sig och gör något"
Men visst finns det fler än dessa som är värdiga detta pris.
Se dej omkring i din närhet...
Finns det någon som du skulle vilja dela ut priset till?
Någon som gjort någonting för dej eller någon annan, som fått betydelse.
Eller kanske det till och med skulle vara du som ska ha priset?!
Ett leende eller ett vänligt ord kan förändra dagen för någon...
Tänk efter, gör en insats i dag och du kan förändra livet för någon!
Kram & ett stor leende till er!

11 kommentarer:

Miruschka sa...

Visst finns det vardagshjältar, skulle kunna ge många ett pris bara för att de finns! Ha en bra dag

Sussi sa...

Det är så härligt att dessa människor finns. Men sen finns det även dom som hjälper till som blir dömda efteråt. Även fast dom gjort en heroisk insats. Dom vill jag ge priset till ;-)

Kramisar

Sanna sa...

Vardagshjältarna är många men alla syns och hörs ju inte.
En ros till dem!

Kram på dig och du snöar väl inte bort....eller har du barmark?

Camilla sa...

Jävlar vilken snö ni har i stan mot vad vi har i Husum.
Vi har knappt så det täcker backen.
Och ni....
Stora drivor.
Är du nöjd nu :) ?
Puss på dig!

Lotta sa...

Ett leende betyder mycket, så det kan man vara frikostig med.
En av mina arbetskamrater blev glad imorse för att jag sa gomorron Maggan när hon kom in till jobbet...det är aldrig nån som säger gomorron sa hon. För mig är det självklart. Så lite betydde så mycket...
Visst vill man ha julklappar - jag ÄLSKAR presenter..
Kramar till dig!

♥ Carina ♥ sa...

Du får det där priset av mig. Vilket steg för dig att åka och shoppa och DESSUTOM tycka om det :)
Kramen

cecce sa...

Vad fint skrivet!
Ska försöka tänka på det lite oftare.
Ett leende, uppmuntrande ord kan betyda så
mycket! Borde slösa med det!!

Kramar!

soffie sa...

va bra skrivet å min mamma å pappa skulle få det priset av mej för när jag mådde väldigt dåligt efter en tragisk händelse så fanns de där för mej,
utan dem skulle jag nog ej levt idag,usch!
kram

Daniel sa...

Hjältar finns det överallt

När jag tittar tillbaka på mitt liv finns många goa hjältar!!

Sanna sa...

Då ligger vi nog lika och här har det snöat hela natten. Ja jag tror man säger måttet i cm och dm. :))

Så snöa inte bort nu...hihi
Ut och kasta snöboll på grannen..."asgarv"

Kramen

Eva sa...

Oj, skrev ett lång inlägg så försvann bara allt! Suck...
Hoppas allt är bra med dig.
Kram,
Eva

PS: Ja, tyvärr har jag mina misstankar om vad det handlar om, men det är inte särskilt trevligt....