Sidor

fredag 17 september 2010

Ett herrans liv...


Igår hann jag precis ut med hundarna innan hösten visade sig från sin värsta sida!

Efter 1½ timmes promenad så skulle det sitta gott med en kopp kaffe.
Jag vände mej mot kaffeautomaten när det blev så konstigt mörkt i köket...
Släcktes en lampa?
Gick strömmen?
Nej, det var stora mörka moln som drog in! Det blev mörkt, började tokregna och vindar i stormstyrka!

Så höll det på hela dagen.

På eftermiddagen så började det att hagla, åska och blixtra!
Nu brukar inte jag tycka att åska är vidare otäckt men det var det i går!
Det blixtrade och small i en och samma sekund! Strömmen gick! Det pirrade i mina armar och händer (nu vet jag inte om det var i ren rädsla?)
Blixten hade slagit ner hos grannen! Den gick rätt ut igenom telefonjacket!!!!

Nu gick allting bra, fast lite liten känner man sig allt när Moder Natur visar sig på styva linan!

Hujjedamej för sånna höstoväder!

Men i dag är det fredag och solen skiner!



26 kommentarer:

Miruschka sa...

Vi klarade oss undan det värsta här, det "bara" spöregnade!
Känner likadant som du är inte rädd åskan, men är den tillräckligt nära känner jag mig väldigt liten!
Ha en jättebra fredag!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Jag var i stan när ovädret drog in. Och det gjorde det verkligen med dunder och brak!!
Men idag är det härligt ute. Hoppas helgen blir fin!
Kram på dig!

Stattinskan sa...

Jag är väl galen eller nått men jag gillar verkligen sånt väder, om man slipper vara ute förstås ;-)

Herr Nilssons Fru sa...

Uch då, läskigt väder. Vi har knappt haft någon åska alls i sommar. Tur du hann in...så Ni inte fick de över Er.
Nog har man respekt för den där åskan.
Trevlig helg o kramiz Anki N

Krönikören sa...

Men visst är det lite häftigt med såna krafter? Något som vi människor inte har labbat runt med. Än i alla fall.

ansepanse sa...

jag gillar inte åska på nätterna, på dagarna kan jag hantera det på något vis ändå :)
kramar

Eva sa...

Oj, haglade det också! :-o Ja, själv märkte jag bara av att det regnade som sjutton. Men jag hörde aldrig åskan som mina vänner pratade om. Så jag sov nog rätt gott :-)

Idag märks det att det är betydligt kyligare, känns verkligen som höst. Burr!

Afrodite sa...

Usch, naturens makter är verkligen läskiga! Och vi människor så ofantligt små och sårbara i sammanhanget! Det tycker jag är creepy!
Ömsom sol, ömsom ösregn här! Moder natur är sannerligen schizofren vid den här årstiden! =)
Godmorgon!

Anna sa...

Ojsan, hoppsan vilket oväder!
Vi hade något liknande här i förrgår natt(?)... Jag vaknade av att det regnade som 17,men några åsksmällar hörde jag aldrig trots att det busat riktigt ordentligt enl andra ;)

Trevlig helg :)

Daniel sa...

Så obehagligt

Om den ändå regnade män

Sanna sa...

Håller med och vädret kan ibland vara fruktansvärt obehagligt.

På tal om kaffe....det smakar precis likadant koffeinfritt som med. Det är ju bara om du vill skona magen samt kunna dricka kaffe när-var-hur också.

Trevlig helg och hoppas ovädret är över nu.
Kramen!

Carina Sjölund sa...

Hoppas helgen blir bättre :))
Ha en bra kväll!
Kram

Sus sa...

Vilket oberäkerligt väder vi fått!
Tydligen är det samma i norr som i söder.
Här regnar det och är soligt om vart annat, helt omöjligt att förutspå.
Kraaaaam i stormen

Camilla sa...

Ja...jävlar vad det small igår.
Tur att jag var på jobbet :)
Kram på dig!
Förresten....varför ringer du inte....inget vin ikväll ;)
Nähä...då får väl jag ringa dig!
Kram!

gunsan sa...

Härhemma brakade det inte, men i stan hörde jag att det hade varit lite oväsen;)

Idag har det ju varit lite regn/höstligt också, få se hur den kära morgondagen blir;))
Kramizzzzz

Mia systeryster sa...

Nej, fy tusan, såna oväder gillas inte!! Läskigt är det!Kram

Yvonne :-) sa...

Vi har också haft ett konstigt väder här.Det har regnat sen blåst för att växla över till sol.fram och tillbaka hela tiden Tack för att uppmuntrar mej.Klart att det hjälpte att titta på de vackra karlarna.Jag ska ta det lugnt framöver.Tak för tipset om de varma mackorna. Kram

Lena sa...

Vilket oväder ni fick. Hujjedamej!
Ha de

Gilla sa...

Här har det regnat och varit upphåll om vartannat. Men blåst har det gjort hela dagen. Så det så!

Kram/Gilla

Gilla sa...

Visst hade vi bondtur, som träffade så trevliga människor. Semestern var lyckad i sin helhet. Jag har jättemånga bilder från resan, men de är inte kategoriserade än.

Jag ska göra ett resealbum på Reseguiden så småningom. Men det tar lite tid och jag ska länka till det i min blogg, när det är klart.

Visst kände man sej liten, när man märkte att det blev stenhårt i venen på benet.

Kram/Gilla

finafrun sa...

härligt att ni fick sol till slut :)

Sand mellan tårna sa...

I Sverige brukar jag inte ha ont av åskan men här...hua. Riktigt läskigt. Det kan åska så rutorna skallrar och smäller öronbedövande och man riktigt ser hur blixtrarna liksom hänger kvar i luften uppe i bergen.
Sv: Ja skolan är super fin och vi är så nöjda med valet. han började ju förra året där, förskola.
Haha jo, dolk kan inte riktigt köra bil här. Det gäller att ha ögon i nacken eller iaf kolla back och sido spelglar hela tiden men det är vi ju vana med från sverige så det går ganska bra faktiskt men jeepen skulle jag aldrig köra i stan eller jag kanske aldrig ska säga aldrig. Så sa jag om bilkörning oxå men nu kör jag som ingenting;)

Petra sa...

Usch ja fy! Den 25:e vart det här hos oss i södern.... Mina killar skulle springa skoljoggen och han bara ut i två sekunder innan det vädret gick från solsken till hagel på ingen tid alls. Alla fick panik och sprang som tokar....ja inte joggen då utan in. Min store grabb som har Asperger fick ju då dubbelt så mycket panik. Så det blev till att hämta honom. VAB för hagel. Det ni ;)

Petra sa...

Oj jag menade den 15:e. Mörkt i sovrummet, ser inte tangenterna.hihihihi

Carina Sjölund sa...

Hos oss blir det smörstekta kantareller i kväll :)) Bara så mums är det :))
Kram

Sussi sa...

Men gud så läskigt. Jag är åskrädd som bara den. När det blixtrar på en och samma gång är jag livrädd!! Tur att det gick bra..

Kramisar