Sidor

fredag 15 oktober 2010

Sol, kallt & en fredagsfräckis


Jä*lar vad det var kallt här i går!

Det snöade "tvärsledes" och blåste storm.
Men det var i går och idag är det fredag och det ser mycket bättre ut på väderfronten. Kallt är det, -0,5 men idag skiner solen och det blåser inte alls lika mycket.
Så idag får vi ta igen det vi inte hann i går.



Får jag bjuda på en fredagsfräckis, apropå det kalla & snöiga vädret?

(kan hända att ni hört den förut men jag gillar den, så ni får hålla tillgodo igen....)

Ett ungt par åkte på en romantisk vintersemester till Norrland, där de skulle bo en tid i en gammeldags vedeldad stuga. Efter att de kommit fram gick mannen ut för att hugga ved. En stund senare kommer han tillbaka in och säger:
– Älskling, mina händer är kalla.

Eftersom han hade en snäll och välmenande fästmö sa hon:
– Lägg dem här mellan mina ben, så ska jag värma dem.

Det gjorde han och händerna blev varma. Efter lunch går han åter ut och hugger ved och kommer tillbaka in och säger:
– Älskling, mina händer är kalla. Hon svarar honom åter:

– Lägg dem här mellan mina ben, så ska jag värma dem.

Det gör han och händerna blir varma igen. Efter middagen behöver han hugga mer ved och när han kommer in igen så säger han klagande:
– Älskling, mina händer är kalla.

Hon tittar på honom och säger:
– För Guds skull gubben, fryser du aldrig om ÖRONEN?





Ha nu en varm (eller kall för den delen...) mysig fredag! :)





26 kommentarer:

Krönikören sa...

Hahaha! Tack för dagens första garv!

finafrun sa...

Hahaha, trög gubbe ;)

Therese sa...

Haha, asgarvar!! :)
Hoppas du får en härlig fredag!
Kram

Malin sa...

Haha, den hade jag inte hört innan! Kallt och soligt ser det ut att bli här idag oxå, vi hade samma väder igrå, sLApp snön. Fy, det får gärna dröja ett tag till känner jag!
Kram Malin

Tigris Predikantan sa...

Ha,ha ... ja, livet är förunderligt!
:)

Sussi sa...

Samma här vädermässigt. Några grader varmare bara..

Den historian har man hört förr men den är lika rolig varje gång ;)

Kramisar

sara - Glitterögon sa...

Haha, inte hört förr :)
Här var det också rätt kallt i går, tur jag hade mössa med för vi var ute det sista på hundkursen... burr. Men ingen snö dock, den väntar vi med tills det är vinter på riktigt!
Ha en trevlig fredag.

Sand mellan tårna sa...

Hahaha den var bra!
Snö...brrrr...
Här väntar vi på regn som aldrig kommer. Mulet men ljusa moln och över 27 grader varmt...

Quila o Ronja sa...

Favorit i repris, hahaha.
Här är kallt, men ingen snö. En fin höstdag, tack för det.

Ps. Har testat "tubosttricket". Kanonbra!!! Tack för att du delade med dig. (Inget kladd i fickan längre)Ds.

Ha en bra dag
Kram
Susanne

Herr Nilssons Fru sa...

*ler*, de var bra.
Här är varken blåst eller kallt, eller nja de e jallafall +12 grader o sol. Men kan man väl inte vänta sig den här årstiden.

Trevlig helg på dig
Kramiz Anki N

Mita sa...

Vicken trögis,hi,hi....tack och lov slapp vi snöeländet, men det hinner väl komma tids nog.
Idag strålar solen och vinden har avtagit,
Peppe och jag har njutit i skogen,
Kramiz!

Helene sa...

Ha ha den var riktigt bra = ))
Hoppas du får en skön och härlig fredag.
Och lite varmare temperatur ute !!
Kram Helene.

Miruschka sa...

Har hört den förr, men fortfarande lika rolig:))
Shit, det är kallt nu men det är bara att gilla läget! Lager på lager, det är det som gäller nu!

Ha det gott!
Kram

Lena sa...

Hihi.
Ha en bra helg!
//Lena

Semester & Mat sa...

Ja här har också det blåst illa och varit kyligt. Vill hellre ha sol och värme...

Hoppas du får dig en fin kväll!

Carina Sjölund sa...

Ha, ha den var skoj :))
Ha en fin kväll!
Kramar

Camilla sa...

Hahaha...Den var bra!
Jag kan redan säga nu att vi behöver inte ringa i kväll till varandra. Vi ska på middag och jag ska köra.
Kram!

Sus sa...

Ha haaaa...vilken hmmm fräckis :)
Ha en härlig fredag!
Kraaaaaaaaam

Mia64 sa...

Haha den var bra, den hade jag inte hört.Ha trevlig kväll/Kram

Åsa sa...

Kallt och blåsigt är det fortfarande, men det kommer i alla fall ingen snö......

ansepanse sa...

jo, den har jag hört förr :)
kramar

Barnens Hjältar sa...

Tack tack, ha en härlig fredag du med!!

gunsan sa...

Hohoho, det får bli kvällens sista skrattsalva;))
Ja idag har det varit lite småkallt, men ändå så skönt med den där lilla solen som envisas med att komma fram;))
kramizzzzz

soffie sa...

hahahhahaha älskar fräckisar:)

Synnøve. sa...

Tackar för den. Sitter just här och fryser om..... händerna....
Kramen Synnöve.

Stattinskan sa...

Hahaha, underbara du. Jag hade då inte hört den :-)
Gomorron :-)