Sidor

tisdag 21 december 2010

Tisdag...



...och det är bara tre dagar kvar till julafton!
Har jag hunnit allt som skall göras innan jul?
  • Handlat julklappar?
  • Kokat skinkan?
  • Bakat alla goda julkakor?
  • Lagt in sillen?
  • Bonat golven?
  • Skurat ur alla skåp?
  • Tokstädat?
Vet du vad?!
Det har jag inte men jag vet att det kommer att bli jul ändå!

21/12 Tjugoförsta "luckan":

Fråga: Om du fick en heldag med en kändis - vilken kändis skulle du välja??
Svar: Jag skulle välja Pink! Vilken kvinna, vilken röst och sen tror jag att hon är rätt så häftig som person...fast det ryktas ju om att hon är gravid så något röj skulle det nog inte bli...

21 kommentarer:

Krönikören sa...

Bonat golv?! Gör man sånt nuförtiden? Ärligt alltså.

Pink tror jag också skulle bjuda på en annorlunda dag, en rolig sådan!

God morgon!

Malin sa...

Håller med Krönikören, ärligt talat! Jag damsuger lite, dammar av och städar på toan, thats it!
Men här är vi inte heller klara, inte ens med det... Fast har man hundar så måste man liksom städa samma dag, annars så syns det inte vad man gjort, eller hur ;-)?
Kram

Sussi sa...

Jag har inte heller hunnit med allt till jul än och då ska vi ändå fira jul borta! Dessutom har jag varit ledig hela december!! Hmm.. Undrar vad man gjort egentligen?? ;)

Pink skulle jag också vilja träffa. Men jag har hört att nåde den som gör henne arg! Det ska tydligen vara ett riktigt rivjärn!!

Kramisar

Paula sa...

Vet du, jag bonar inte golven alls! Jul kommer det i vilket fall som helst:) Inga klädskåp är städade heller"julen firas inte i skåpen:)"
Granen in idag o pyntas lite dammsugning o golvtvätt med moppen....Ikväll på lågstdiets julfest. Även ikväll ska äldsta dottern på gymnasiets julfest. Imorgon på morgonen har yngre dottern julfest o sonen ska vara 2 timmar i skolan. Så har de jullov:) Inte jag dock....
HA en jättebra dag! Kram/ Paula

Miruschka sa...

Det är inte många punkter på din lista som jag kan påstå att jag gjort, men som sagt: jul blir det ändå!!
Kram♥

Semester & Mat sa...

Knepigt det där. Tycker också jag har mycket att göra nu före jul. Ändå sitter jag här vi datan och kollar bloggar.
Jag som bara skulle ta fram ett reccept på lakritskola...

Ha en fin dag!

ansepanse sa...

visst blir det jul ändå, helt klart
jag vet inte vilken kändis jag skulle vilja träffa men har alltid varit svag för Kevin Costner
det går förresten inte att komma in på din blogg genom kommentaren du skriver
ha det gott

Mona sa...

Jag har ingen lista och det verkar ordna sig ändå...;) Julen kommer i vilket fall som helst och nu är det nära!
Kram

Majken sa...

Ja som tur är så blir det jul ändå... :-)

Ha en fin dag!
Kram

Quila o Ronja sa...

Det var tur du sa......då behöver jag inte oroa mig över det. Det som blir gjort, blir gjort. Resten struntar jag i ;D

Kram
Susanne

Rigmor sa...

Just det, det blir jul ändå!! Här sitter jag, som borde städa, åtminstone lite grann...men lusten försvann så fort jag klev innanför dörren, och sen har jag banne mej inte hittat den. Det kommer en dag i morgon med...
Ha det så gott!!
Kram

Carina Sjölund sa...

Julen kommer ändå utan en massa städning!
Har man hund är det inte någon vits att städa flera dagar innan, eller vad säger du?
Kramar

Camilla sa...

Jaha...jag trodde du skulle välja "En dag med Pink Hink" :)
Kram på dig!

Diana sa...

Pink är härlig! En cd från henne står på min önskelista.
Kan du inte delegera ut lite av julstöket, iaf så att ni får lite skinka? ;)

Maud sa...

Får jag hänga med när du träffar Pink????

soffie sa...

jag skulle välja Madonna tycker hon är superbra kram

Mita sa...

Pink verkar vara en häftig person,med häftigt humör,*ler*
Städa så där vansinnigt gjorde jag nur ungarna var små,jisses man var helt slut till julen.Nu får det bli vanlig städning bara.Roligare att pyssla med mat och lite bak,
Kramiz!

Diana sa...

Sv: Behövs inget http! Inte ens ett www (testade det nu precis). ;)

Bara Jag sa...

Visst är det härligt när man kommer till en punkt när man kan släppa alla måsten - det som är glömt är glömt, det som inte är gjort är inte gjort :-)

Kram!

Anonym sa...

Visst blir det jul ändå som det alltid har blivit ;-)

Ha en fin onsdag för nu närmar vi oss...

Mia64 sa...

Tittar in och önskar en God Jul /Kram