Sidor

lördag 15 januari 2011

Hon som kunde sova i hundra år...

...visst var det Törnrosa?
Men jag kännde mej som henne i morse! Ja, morse och morse...
Jag vaknade till vid åtta tiden (ni vet, vi har ju en hund som håller på att svälta ihjäl då...) men gubben klev upp och jag råkade somna om.
Vaknade lite senare med ett ryck (jag hade haft en väldig, väldig rörig och konstig dröm) och tittade på klockan:
10.38!!!
Jag tror aldrig att jag har sovit SÅ länge någon gång.
Men skönt var det trots att halva dagen gått.

Och någon hundpromenad var det inte tal om för vi hade -28 grader.
Och vi får se hur det går med min obligatoriska film/sovstund idag vid 14-tiden! Den vill jag ju inte missa!

Jag fick en Award av goa Carina. Tack snälla du!



Det är att svara på 7 frågor och sedan skicka vidare till 7 andra bloggar, så här kommer frågorna & mina svar:

1.Ta upp närmsta bok och slå upp sidan 18, rad fyra vad står där.
Smörj en gryta med lite av fettet. (det är ur min kokbok...)

2.Vad var det senaste du såg på tv?
Störtlopp. (ja, ja jag var som tvungen. TV stod på och de andra tittar på det...)

3.Bortsett från datorn, vad gör du just nu?
Dricker mitt "morgon"kaffe! Och klockan är snart 13.00!!!

4.När var du senast utomhus, och vad gjorde du då?
Igår när jag hämtade posten från brevlådan...

5.Vad har du på dig?
WTC-byxor, långarmad tröja, sockar...finns det andra kläder??!! ;)

6.Vilken var den senaste filmen du såg?
Såg och såg...jag somnar ju alltid till filmer men det måste nog varit en Wallander film.
Nej, nu kommer jag ihåg: det var "Luftslottet som sprängdes"...den kan man sova länge till.

 

7.Skulle du överväga att flytta utomlands?
NEJ! Absolut inte!!


Jag gör så här denna gången att alla som vill får ta denna Award !

Nu måste jag sätta igång med min dag.
Halva dagen har gått och jag har precis druckit mitt morgonkaffe....
Jag som hade så mycket som jag skulle göra idag...
Hur ska detta sluta?





15 kommentarer:

Anonym sa...

Du är i gott sällskap! Jag chockade mig själv med att sova till kvart i elva! Det hör inte till vanligheterna.

Grattis till awarden och ha en fin lördag!

Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Humm...jag steg upp vid 6!!! Visseligen säger jag alltid att man inte ska sova bort sitt liv men sex är onödigt tidigt att vakna även för mig...*ler*. Fy f... vad kallt Ni har!!! Vi ligger på plussidan vi - skönt.
Roliga o lite annorlunda frågor än vad den där Awarden har haft tidigare. Grattis till den förresten.
Kramiz Anki

cecce sa...

God morgon:-)
Jag sov enda till kvart i tio innan telefonen ringde och väckte mej som tur var:-)

Här i skåne...regnar det:-)
Såg att ni hade riktigt kallt hos er i norr!

Ha en fin lördag!

Kram

Majken sa...

Ibland kan man verkligen behöva sova ut... Härligt :-)

Hoppas du hinner med sovstunden på dagen oxå ;-)

Ha en toppenlördag!
Kram

Paula sa...

Här är det också kallt idag..-26 grader i morse vid 6 tiden...grattis till awarden:) Kram

Rigmor sa...

Men skojar du...-28?? Här hade vi -8,6 när jag klev upp i morse för att ta en runda till jobbet, inget sovmorgon här inte!! Eller jo, det blev det ju, jag började åtta istället för sju...Varför tror folk att bara för att man har ett funktionshinder eller är gammal, att man aldrig vill ha sovmorgon?? Det är det första jag ska säga till om den dagen jag hamnar på hemmet, väck mej för f-n inte tidigt!!
Ha det så gott!!
Kram

Sus sa...

Att sova är skönt och uppiggande:)
Kraaam

Miss Juni sa...

Jisses Amalia! Jag var uppe kl 7. Fast jag är ändå inget effektiv förrän framåt lunch sådär...

Camilla sa...

Grattis till awarden!
Herre Gud männisch....gör du inget annat än att sova? ;)
Jag var uppe klockan 6.
Hmmm...kan bero på att jag skulle på jobbet,men...
Uppe klockan 6...det var jag :)
-30 grader vid Strömsknallen var det då.
Kram på dig!

Quila o Ronja sa...

KALLT!!! Nu var det ett tag sedan vi hade mer än -20 grader. Då är nästan lite omänskligt att vistas ute. Här, på våra breddgrader, är vi dessutom ganska ovana vid så här kalla vintrar.
Så halva din dag försvann i sängen!!! Men, vad gör väl det, hihi. Skönt!

Ha en skön lördagskväll
Kram
Susanne

Carina Sjölund sa...

Riktig sömntuta är du :)
Du sov nästan lika länge som jag ( jag klev upp kl ett) men då hade jag oxå jobbat i natt!
Kramen!

Mita sa...

Bäst jag håller tyst, men såååååååå länge kan jag aldrig sova.Uppe med tuppen, morgonstund har guld i mun eller hur fasen det heter.Men jag njuter av min morgon i lugn och ro och stillheten,
Men en tupplur på dan om tillfälle ges,det säger jag inte nej till
SOV GOTT,*ler*

Diana sa...

Visst får man panik när man upptäcker att mans ovit på tok för länge, hela dagen blir fel och huvudvärken kommer som ett brev på posten. Men sen blir jag arg på mig själv, sover jag så länge (när man vanligtvis brukar sova kasst) så behöver antagligen kroppen det och det ska man inte skämmas över!

Krönikören sa...

Jag skulle bara skutta in här och säga att du behöver väl inga extra endorfiner, du verkar alltid så pigg och glad...Nehäpp. Men grattis till alla utmärkelser i alla fall (awardar bir så konstig svenska...)!

Kram och godnatt

Sussi sa...

Men oj då.. Klockan var bara barnet då när jag steg upp lite före 10 igår alltså ;)
Om du skulle ha somnat vid 14 igår så är jag mäkte imponerad. Törnrosa, släng dig i väggen i sånt fall ;)

Kramisar