Sidor

måndag 25 april 2011

Snacka om att vara...

...ledig. Och då menar jag ledig som i att man inte vet vilken dag det är!

Jag har en förmåga att bli dagvill när jag är ledig ett längre tag. Nu har jag bara varit ledig sedan fredagen men ändå...
Igår hade jag lördag så då skulle det alltså vara söndag i dag då? Eller...?
Nej, det är visst måndag och min vårteckensutmaning kommer här:


Min Kaprifol har slagit ut!


Vad det har hänt mycket denna helg. Vi har haft ett strålande väder med sol och värme.
Jag kunde nästan se hur grannens gräs grönskade under eftermiddagen i går när jag låg i min solstol. 

Är det ingen som vet vart handbromsen är?
För nu skulle man verkligen vilja stanna upp tiden ett tag.

Detta blir min sista vårteckensutmaning för nu så tycker jag nästan att det börja bli sommar. Vi har ju ändå fått snöfritt nu!







17 kommentarer:

Camilla sa...

Ja...nu när Camilla ligger ute i bikini. Ja...DÅ är det sommar :)
Kram och god morgon,Syster!

Quila o Ronja sa...

Håller med dig om att vi skulle behöva dra i handbromsen......en liten stund i alla fall.
Hoppas du haft en skön helg, det har jag ;-)
Kram
Susanne

soffie sa...

mmm va underbart det är nu,vilken underbar helg ni med haft med sol och ledigt,
kram

Sara sa...

Sommaren kommer vara över innan den hinner börja i den här takten ;) Så en lättare fot på bromsen är inte helt fel

Kram

Miruschka sa...

Jag känner också att jag vill dra i handbromsen, det börjar gå lite för fort nu!!
Visst är det en härlig känsla att vara dagavill, jag höll nästan på att glömma min måndagslista idag:)
Kram♥

Anonym sa...

Nog påminner det mer om sommar nu! Här blommar allt och värmen är underbar.

Kram

Sus sa...

Ja! Jag vill också hitta handbromsen!
Allt bara swishhhar förbi i ett kolosalt tempo.
Hjääälp, vart tog våren vägen??
Kraaam

Diana sa...

Sånt väder som det är nu kan det gott vara hela året, alldeles lagom varken kallt eller för varmt!

Anonym sa...

Härligt att ni har sommar nu redan i april :-)

Petra sa...

Underbart!
Du har en award hos mig.
Kram

Malin sa...

Vi har haft ren sommar i en vecka nu, helt galet. Gräsmattan dör av för lite vatten och när vi vattnade den igår så badade sonen i vattenspridaren, SÅ varmt är det! Hoppas, hoppas, hoppas det håller i sig!
Kramar

♥ Carina ♥ sa...

Ja, jag önskar att vi kunde dra i bromsen nu...
Jag har också en bild på Kaprifol idag :)
Kram

Lena sa...

Man vill verkligen stanna tiden nu och bara njuta av våren.
Hoppas det inte blir något bakslag med kyla nu.
Ha de

Carina Sjölund sa...

Jag är oroliga att det blir en mindre bra sommar :( eftersom värmen kom så tidigt!!!!
Hoppas jag har fel!
Kramen på dig♥

Mia systeryster sa...

Japp, vi hoppade över våren, eller den höll i sig en vecka, sen blev det sommar!! Jag slapp i alla fall plantera vårkrukor, jag satsade på sommarkrukor på en gång;)
Kram

Synnøve. sa...

En vacker kaprifol hos dig tycker jag.

Jag har inte heller hittat handbromsen...: Tror inte den här vårmodellen kom med handbroms faktiskt. Men den borde det.
För man vill njuta lite längre av den här tiden. Trots pollenallergin hihi.

Kram Synnöve.

Mystjejen sa...

Så mysigt att läsa att ni nästan har snöfritt.....ja här är det sommar, våren försvann direkt. Kram