Sidor

fredag 5 augusti 2011

Ont om telefoner...

...har vi gott om!
Eller åtminstonde sådana som funkar.



Vi har, i vårt hem, tre fasta telefoner (trådlösa), som är tänkta att ha på varje våning så man snabbt ska kunna svara i dem utan att behöva leta ihjäl sig men så brukar det sällan/aldrig vara. De ligger omkringspridda överallt, gärna under en tidningshög eller vid någon av datorerna. När det ringer så springer jag omkring som en virrig höna och letar efter den, lyssnar och försöker lokalisera vart ljudet kommer från och irrar vidare mot ljudet.
 Och nu kan jag ju inte beskylla de övriga familjemedlemmarna för att åsamka detta utan jag har nog en stor del i det också...

Eftersom telefonerna aldrig sätts i den enhet de tillhör så är de aldrig heller laddade. Och förresten så är det inte uppladdningsbara batterier i dem så de laddar aldrig upp. Så nu är vi helt utan telefon!
Nä, inte helt; vi har ju faktiskt var sin mobiltelefon...om de nu är laddade...och vart har jag lagt min?!




17 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

*Fniss* Det där känns igen...

Semester & Mat sa...

Känner igen det där, men jag skyller på Grabben ja i vårt hushåll. En fyraåringen som springer runt och gömmer saker ;)

Ha en trevlig kväll!

soffie sa...

vi har bara en.
men mobiltelefonerna ringer hela tiden till ungdomarna;)toppen helg

Marie-Louise sa...

hahaha precis så där är det här hemma också. Dessa telefoner står aldrig i sina laddare när det ringer :( utan man får leta som en tok...

Lena sa...

Här är vi duktiga på att hålla ordning på våra telefoner. Men här har vi ett annat problem...ingen orkar svara..utan alla väntar på att någon annan ska svara.

gunsan sa...

Hmhm, det där kunde ha varit hemma hos oss för nåt halvår sedan, men nuuuuu, är det bara mobil som gäller härhemma, den fasta har vi faktiskt skippat;)
krmaizzzzz

Miruschka sa...

Samma lika hos oss, fast det är bara min mamma och telefonförsäljare som ringer på den fasta telefonen!
Kram♥

Sussi sa...

haha känner igen det där. Fast vi har bara en och den är inte lätt att hålla reda på den heller. Vad man får leta ibland..

Kramisar

MiTA sa...

Här har vi en trådlös och en vanlig väggfast telefon som sitter där den sitter. Det räcker till mig och gubben. Förutom våra mobiler förstås. Men jag kan tänka mig att det blir problem och lite "virrigt" ju fler man har,hehe...
Kram pp dig!

Camilla sa...

Jag förstår inte vad det är som tar sådan tid. Är det inte bara att köpa laddningsbara?
NU vet jag i alla fall vad jag ska köpa åt er då ni fyller år och i julklapp.
Jag säger inte vad det är. Men det börjar på batt. Och slutar på erier ;)
Kram!

Majken sa...

hahahaha.. ja man hittar aldrig telefonen när det ringer... det känner jag igen :-D

Ha en fin lördag!
Kram

Anonym sa...

Hahaha! Sådär är det ALDRIG hos oss. Hmmm... Är det verkligen fult att ljuga?
;-)

Susann sa...

God morron fina du.
Önskar dig en toppendag =)
Kram kram

Znogge sa...

Verkar väldigt bekant det här... Så vi funderar på att bara ha en telefon för att slippa reta oss på att ingen sätter telefonerna i laddarna.

Kram

Paula´z sa...

Hmmm, vi har ingen fast telefon. Men så har vi alla varsin mobil o vi är 5 personer..ja, vart har jag nu lagt min mobil..hehe...? HA en skön söndag! Kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag är också hopplös på det där med telefoner. Min mobil glömmer jag alltid var jag har lagt och den bärbara laddas sällan som den ska ;)
Kram.

Mia systeryster sa...

Haha känner igen det där. Nu har vi ingen fast tfn som funkar längre, lika skönt är det;)
Kramen