Sidor

lördag 7 januari 2012

En fantastisk kväll...

...hade jag med mina hundvänner igår. (eller var det i kväll?)
Det är bara synd att tiden går så himlarns fort ju äldre man blir.

Vi träffades vid 17-tiden för att hinna prata av oss och inta en middag men vart tog tiden vägen?! Vi pratade konstant i 7½ timme men OM VAD jag vet inte! Men mycket hund blev det...
Men om vi tar det hela från början:




Fint dukat till middag var det hos hundvännen LO i hennes nya fina kök.








Hon bjöd på en underbart god middag; kyckling i ädelostsås, pressad potatis och en fantastiskt god sallad.





Efterrätten var vaniljpannacotta med päronsirap. (sirapen, som jag förövrigt fick i en förtidig födelsedagspresent av syster)
Den smakade precis som glassen Piggelin!









Denna blomma får representera hur törstiga vi var eftersom ingen av mina hundvänner ville vara med på bild!
















När jag väl kom hemvinglades på nattkvisten så var jag väldigt glad i hågen.












Ja, inte för att jag var för rund under fötterna utan för att  NÅGON fyller år i dag!
Gissa VEM!?







Jag möttes i hallen av ett paket. Kan du gissa vad som var i det?
Jo, en PASTAMASKIN!!!! För det kan jag behöva...
(Diana: nu har jag en ny maskin i mitt kök!)






Hurrarop och gratulationer mottages tacksamt idag, på min 26 årsdag *harkel*!

29 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

26 år är en preciiiiis lagom ålder! Hoppas du njuter av din dag på alla sätt! Varm och solig kram kommer från Florida!

Hanna aka Lilla My sa...

Stort grattis på din 26-årsdag. Hoppas den blir alldeles, alldeles UNDERBAR.
Kram

Miruschka sa...

Hipp, hipp, hurra för bästa Susanne ida'!!
Grattiskram♥

Ama de casa sa...

GRATTIS till dig! Tänk att du närmar dig 30 nu... ;-)

Härliga bilder på dig :-D

Milla sa...

26! Herregud, jag som trodde att du liksom jag var 20 !)
Stoort Gtattis och massor av kramar.
Jag hoppas att du får en toppendag och att du har sparat lite plats åt den nya maskinen, hihi.
Kramar Milla

Diana sa...

Grattis på födelsedagen!
Hoppas du inte är alltför bakis senare idag. ;)

MARIA I KOS sa...

GRATTIS på födelsedagen ♥♥
Hoppas du får en fin dag ♥
Kram ♥

Afrodite sa...

ÅH, en alldeles, alldeles ny maskin!!! =) Äntligen! :D
GRATTIS till dig, bästaste och finaste Susanne och hoppas att du får en riktigt fin födelsedag! ♥
Kram på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Hurra hurra och grattis!!
Ytterligare en maskin. Dags att bygga ut köket kanske, haha
Ha nu en härlig dag!
Kram finaste du!

Helene sa...

Grattis på din dag !!
Bilden på dig var fin tycker jag.
Ha en toppen-dag.
Kram Helene.

Malin sa...

26, ja det är en lagom ålder, DET ska jag oxå fylla i mars!
Hipp, hipp, hurra idag, hoppas du får en toppendag!
Och er kväll lät hur mysig som helst!
Kram

Majken sa...

STORT Grattis på din 26års dag ;-)

Vart hittar man päronsirap?

Ha en underbar dag & jag gissar på att det blir pasta till middag idag :-)
Kram

Znogge sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen! Kanske pasta till middag ;-)

Kram

soffie sa...

hipphipp hurra på din dag idag:) Å guu va mycket gott ni åt å den där pannacottan lät ju så smaskig, har du nåt recept på den? kramen å ha en toppendag

Herr Nilssons Fru sa...

Hurra Hurra Hurra"""" Húrra.

Kramiz

cecce sa...

GRATTIS!!!!
Hoppas du har en underbar 26-årsdag:-)

Kramar

Anonym sa...

GRATTIS, GRATTIS!


Kram,kram

Sus sa...

Grattis G R A T T I S Hurraaa på din födelsedaaa!!!

Inget dåligt partaj det där. Jag måste nog ge mig ut i sirapsjungeln också, mmmm :)
Kraam

Rigmor sa...

Hipp Hipp Hurra!! Grattis på din födelseda´...Jag älskar när människor mår gott och är glada, och det verkar du ha/gör gjort med bravur!!
Pastamaskin...va är det för fel på Kungsörnens snabbmakaroner...?? Jag skojar, jag vet att det är stor skillnad, men är det ändå inte väldigt krångligt att göra pastan?? Här som maten helst ska vara klar när jag gläntar på kylskåpsdörren...
Hoppas du har haft och fortfarande har en trevlig dag!!
Kram kram

Freja sa...

Graaaaattis!

Quila o Ronja sa...

Många, många grattiskramar, på din 26-årsdag. Nu är vi ju precis lika gamla/unga ;-)
Låter som ni haft en härlig kväll/natt.
Snö och sol........mmmmmmm........så avundsjuk jag blir!
Vilken tur att du räddade innehållet på datorn i grevens tid.
Jag ska också "rappa på" med att installera den nya, innan något förskräckligt händer ;-)
Grattis ännu en gång :-)))
Kram

Sussi sa...

Grattis igen!! Man kan inte få nog av grattisar ;)

Men guuuud så gott det lät. Pannacotta som smakar som glassen piggelin. Den där sirapen lät ju riktigt god. Smakar den som piggelin eller har jag missförstått nu?

Kramisar

Camilla sa...

En dag för sent,men...grattis.
Vad mer får du av mig????
Jo..En FYLLEKOMMENTAR!!!
Inte dumt, va!? ;)
Grattis!!!!!
Det är inte alla som fått DET. BARA DU!
Kram!

Maud sa...

Men åh vilken härlig kväll du verkar ha haft!!

Mita sa...

Jag tror jag sa grattis lite i förskott tidigare. Men jag säger grattis igen så blir det ordentligt,hehe...
Utan att skryta visst var det ett bra inlägg jag skrev,finns det nåt som får igång mig så är det hundar och allt som det handlar däromkring.Jag förstår att ni pratade mycket hund om det var hundvänner som träffades.
Härlig bild på dig,hihi...man blir glad av den. Inte en dag äldre än 26,det syns tydligt...
Bamsekramen till dig♥♥♥

Krönikören sa...

GRATTIS på födelsedagen! Men nu narras du liiite va? Visst är det väl 28 du fyller? Och fyller köket med nya maskiner, det gör du också. Och dig själv igår förstås :)

Anonym sa...

Stort grattis på födelsedagen och middagen såg så trevlig ut. Prata kan man göra hur många timmar som helst. Ni hade uppenbarligen en mycket trevlig kväll!:-)

gunsan sa...

Hihi, då passar jag på att gratta här också ;))

Kul med en pastamaskin, de lärde säger ju att det är såååå gott med hemmagjord pasta;))

Kramizzzzz

Suss sa...

Jag ber om ursäkt att jag är lite sen, men bättre sent än aldrig. GRATTIS på födelsedagen och att den blev lyckad har jag redan läst mig till. Pastamaskin är roligt, jag har varit med när vi gjort pasta några gånger. En gång stod vi på en lång rad ute i hallen, en annan gång hängde det pasta på varenda stolsrygg, båda gångerna för att den som vevade bara höll på utan att ta paus. Gott är det i alla fall. Lycka till med det och hoppas hela ditt "nya" år blir underbart. Kram!