Sidor

tisdag 3 januari 2012

En liten...

...sammanfattning av mitt 2011, del 2:

Juli:
Sommar, 6 veckors semester och den bästaste av de bästaste av årets månader.
Jag tog tummen ur a*slet och beställde tid hos optikern. Nya glasögon, progressiva blev det OCH linser. Så nu kan jag se igen.

Firade yngsta dottern som fyllde myndig och som köpte öl för första gången på affären. Och gissa vad? Hon dyngte till och köpte alkoholfri öl!!!

Hittade fina valpköpare till valparna. Jag kände mej SÅ nöjd. Valparna levererades och det blev så tomt.

Men höjdpunkten var ändå när vår goa bloggvän Afrodite kom på besök, ända från Skåneland, hit till oss!
Vilka dagar vi fick tillsammans med denna underbara skånetös! Vi upplevde än det ena och än det andra i de norrländska ljusa sommarnätterna tillsammans...läs mer HÄR , HÄR , HÄR & HÄR.



Augusti:
Besöksmätaren passerade 30 000 unika besökare!

Kom på att den fasta telefonen gick att leva utan.

Fick massor med solvarma söta jordgubbar i mitt lilla land och ALLA var bara MINA!

Och vilket väder vi fick; sol, sol, sol & mera sol! Vilken kanonsommar!

Hittade massvis med kantareller & Karl Johansvampar. Vilket svampår!


September:
Fick "storfrämmerne" av goaste bloggvännen  Marie. Jag vann i en tävling som hon hade på sin blogg och levererade vinsten fram till dörren.

Filmen Jägarna 2 hade premiär.

Undrade vad de egentligen heter, ostkrokar eller ostbågar. Eller, JAG vet vad de heter...

Bananflugornas bästa tid på året...men jag blev flugornas herre och överrumplade dem:


Oktober:
Vann en tävling hos goaste Gunsan.

Vinkade av äldsta dottern som åkte till Australien i fem veckor.

Åkte på världens dunderförkylning och tömde apoteket på allsköns medikament.

Anmälde två hundar till två olika utställningar, på två olika orter, samma datum. Men allt ordnade sig. Mannen fick ställa valpen i Ö-vik medans jag styrde kosan mot Boden med en hundvän.

Diva blev godkänd i anlagsklass på viltspår!


November:
Räknade alla tända värmeljus som tändes i denna mörka tid: 21 st. och då bara i köket och i hallen.

Vann på Bingolotto! Nåja, det blev ju bara 2 Sverige lotter men ändå...

Blev "stenrik" med 10 kubik singel på infarten.

Bakade tunnbröd med en hundvän. Försökte att göra en seriös instruktionsvideo men det gick sådär...


December:
Ett snöfritt december! Vad är det? Ingenting!

Firade en grön jul med den underbaraste familj som finns, MIN egen familj. Vi var sammanlagt 19 ½ st. under dagen:


Sammanfattningsvis så har det varit ett underbart år!




20 kommentarer:

Maria sa...

Hoppas att 2012 blir minst lika bra!

Kram

♥ Carina ♥ sa...

Trevligt år! Hoppas 2012 toppar ;)
Ja, det är verkligen en snöfattig vinter, annat var det i fjol.
Sitter och funderar om jag ska bege mig ut i slasket på en promenad...
Kram och godmorgon!

Miruschka sa...

Vi såg Jägarna 2 igår, den infriade alla förväntningar!!
Vem är "den halva" som firade julafton??
Kram♥

Afrodite sa...

Åh, nu sitter jag här med tårar i ögonen! Vilka dagar! Vilken lycka! =) ♥ Ja, även de andra delarna av 2011 verkar ju ha varit bra...=)
Kram på dig!

Ama de casa sa...

Ostkrokar! Självklart :-)

En hel del har du hunnit med :-)

Semester & Mat sa...

Vilket minne du har som kan sammanfatta året så, emn jag kan ana att du tagit viss hjälp av bloggen.
Bloggen är bra på så vis, att man kan gå tillbaka och se vad som har hänt och så.

Ha en fin dag!

Milla sa...

Vilken härlig sammanfattning men det som jag nu sitter i tankarna med är:
- Det heter ostbågar! skratt.
Hur jag vet det?
Jo kolla här:
- Hur vet man att det är en mus i kylskåpet?
.
.
.
.
- Jo, han har parkerat ostbågen utanför.

Klart som korvspa, eller hur !)

När nu det är utrett så önskar jag dig en härlig dag! Kram Milla

Majken sa...

årets roligaste dotterns ölinköp haha

du har ju haft ett riktigt bra år :-)

ha en fin tisdag!
kram

Salla sa...

Jaha, när jag tog körkort var ingen bra händelse eller? :o

fialia sa...

Vilket minne du har, önskar dig ett lika bra eller bättre år 2012.
ha de Fia

Ewe sa...

Eller när jag kom hem efter 6 veckor i Australien..? Det var bara bra att jag åkte..

Diana sa...

Ni norrlänningar snodde vår sol! Förra året regnade sommaren bort här nere, buhu!

Sus sa...

Ja Underbart och Härligt!
Jag önskar dig ett kanon2012!!

Kraaam

soffie sa...

härligt år och jag önskar dej ett lika härligt år 2012kramen och är dottern kvar Down under?

Petra sa...

Vilket fint år.
Kram

Quila o Ronja sa...

Hoppas 2012 blir minst lika bra!
Har du tänkt fortsätta med viltspår?
Sv. Tack, det blir nog bättre, bara jag får lite hjälp ;-)
Kram

mariaikos sa...

Ett bra år ! Hoppas detta blir ännu bättre ;)
Kul med filmen där du bakar i bagarstugan . En bra lektion .
Kram ♥

Freja sa...

Visst är det härligt att kunna se igen? Gjort den resan jag med... Och det heter förstås ostkrokar...

Låter som om du haft ett härligt år!

gunsan sa...

Lika härligt inlägg som det förra, superhärliga bilder o innehåll;))

Nu kör vi så det ryker detta fantastiska år som kallas 2012;))

kramizzzz

Stattinskan sa...

Ja, men då kan man väl ändå säga att det förra året var till förnöjsamhet? Känner igen det där med flugorna. Min gran har släppt lös en hel armé och de verkar ha hört ryktet om mina metoder - för de undviker min blandning av vinäger, vatten och diskmedel. Jag undrar vem som har skvallrat :-)