Sidor

fredag 27 juli 2012

Ibland så hinner man...

...mer än vad man tänkt, på en och samma dag.

Igår var det ett strålande väder och då skulle jag passa på att sola, tänkte jag men efter en stund så kom sånna där fula, mörka moln.

Jag besparar dej en före och efterbild...

Då tog jag tag i något som jag länge tänkt göra: sopla rent i soptunnan!
Det är en sak jag inte gärna gör. Jag har bett Mr C att göra det en längre tid nu men, ja, du vet, inte har det blivit gjort, inte.
Så nu tog jag tag i det. Men fy böveln vad äckligt det var.
Fast det var inte alls så hemskt som förra sommaren; då öppnade jag locket till soptunnan och möttes av ett gäng med vita, feta fluglarver som kröp precis överallt! Som tur var skulle sopbilen komma dagen efter så jag ställde bara ut soptunnan vid vägen och smög därifrån.
Men sen var jag ju tvungen att spola den ren! Iiiiiiii....! Vilket göra! Jag passade på att spola den ren på kvällen, när grannarna hade lagt sig. Hela gatan var fylld med krypande, äckliga larver...
Och morgonen därpå må du tro att byns alla skator hade kalas! De pickade och pickade och åt och åt...rena gatufesten!

En liten sommargåta?

Vad är det för skillnad på en hund och en man?
Jo, om man tittar stinnt in i ögonen och säger att nu är det allvar, då verkar hunden fatta det...






21 kommentarer:

Camilla sa...

Hahaha...jojo...det hörs att du kan allt om hundar...och karlar ;)
Jäkla moln..man åker bara på en massa jobb. Själv möblerade jag om i rabatten. Jojo..blogginlägg om det kommer :)
Kram!

Anonym sa...

Män och hundar är alltid så dumma och godtrogna

Mita sa...

En hund förstår och utläser signaler,så känsliga är dom, till skillnad mot karlar,phaaa....
Här fick vi kärlrengöring i går,rena rama lyxen. Inträffar en gång om året. Annars får man minsann hålla rent själv
Jag minns maskarna,fy f-n, rena spymedlet....
Kramen på dig♥

Anonym sa...

Ha, ha, ha. Nu kom jag på en annan gåta; vad är det för likhet mellan en man och en katt? Om man tittar dem stint i ögonen och säger att det är allvar - så fattar ingen av dem något... (speciellt hankatter).//Moi

Milla sa...

Urk, uäk. Det där låter otäckt. Tur att jag har en man med en hunds egenskaper då, moahaha :)
Kram

Anonym sa...

Det där med tjocka, vita maskar verkar vara nåt typiskt norrländskt. När jag var och hälsade på syrran, däroppe, kryllade det av äckliga maggots över hela köksgolvet (nån hade satt fiskmaten på ett ytterst olämpligt ställe)//Moi

Diana sa...

Åh fy vad äckligt! Jag klarar av mycket... var, bajs, kiss, blod etc men matrester, mögel och annat som relaterar till gammal mat hulkar jag av. Jag hade satt en piska på gubben och tvingat honom att rengöra det.

Anonym sa...

Hua för de larverna *ryser........
Hihihi bra gåta :)
/Kraaaaaaaaam från mig i Sommargoa ☼

RackarTuss sa...

Tittar in så här på fredagen och hojtar "hej"

Kram

Znogge sa...

Minns när vi kastade räkor i tunnan på måndagen och den tömdes först en vecka senare! Då fick vi skura!

Så tack för påminnelsen!

Kram

Maud sa...

Äckligt!!! Yäk!!

Semester & Mat sa...

Sådana kryp kan jag inte med. HAr nog inte heller spolat ur soptunnan någon gång, ska lägga det på förslag åt sambon att han kan göra det ;)

Kram

Viktkamp sa...

fy va äckligt.. efter din beskrivning tror jag att jag håller mig till lägenhet ;) Kram

Majken sa...

hahaha hundar ÄR KLOKA :-)

Ja soptunnor är inget vidare alls....

Kram

Camilla sa...

Blogginlägget som jag pratade om ligger inne nu :)
God morgon!

Afrodite sa...

URK!!! Blä! Vad äckligt! Snuskigt med de där sopkärlen!
Hahaha! Underbar liten gåta! Och så sann! =)
Kram och godmorgon! ♥

~~Sara~~ sa...

YEAK...snuskigt...å äckliga skator sen...
vi har nåt som heter gemensamt kärl en megastor såndär grön... å nu när du nämner hur äcklig din sån ut så undrar jag just hur vår ser ut, för jag har då aldrig varit ut och gjort rent den...den står dessutom ute vid vägen ca 2 km från vår stuga... och vi är väl 3-4 hushåll på den tunnan, iaf sommartid

Ja... hundar är kloka djur ;D

Kram

Ingrid sa...

Öppna locket, kasta snabbt sen STÄNG!

Ama de casa sa...

GLÄÄÄ!!! Det är skönt att inte ha ansvar över soptunnorna längre...

soffie sa...

hahaha den va bra, men hua va äckligt med soptunnor det är så vidrigt då larverna bor där.. kramen

Miss Juni sa...

Vi har tömning var 14:e dag, och missade köra fram tunnan senast. Alltså har det dröjt EN MÅNAD denna gången! Och då har vi den lilla varianten på tunna. Så gissa om vi verkligen behövde den där tömningen i fredags!!
Och gissa hur många vita larver VI hade då!!!
Vidriga små odjur!!

Kram!