Sidor

måndag 30 juli 2012

Sommarens varmaste dag...


...var det nog igår.
Och vad gjorde jag då?
Jag kunde ha legat på stranden och solat.
Jag kunde ha varit vid havet och badat.
Jag kunde ha varit i stugan, på bryggan men nej...INTE Susanne P inte.
Jag vaknade vid halv 8 snåret och släppte ut hundarna och gav dem mat. Tog en snabb titt ut genom fönstret: Dagens väderlek: dimma, tjock som filmjölk, inte en ljusglimt så långt ögat kunde nå. Men det var varmt och säkert 90 % luftfuktighet. Den varmaste dagen på hela sommaren så hundarna var väldigt nöjda efter de fått sin frukost, det var ingen som pockade på någon promenad.
OK, tänkte jag och lade mej i soffan i köket. Och snart så snarkade både jag och hundarna igen...

Vid 10 snåret så vaknade jag sakta men säkert. Vädret var det samma som tidigare på morgonen om inte värre så jag tog en dusch och funderade på vad jag skulle hitta på en dag som denna. (Mr C hade jobbat natt så han sov som ett vaggat barn...)


Då fick jag den brillianta idén. NU skulle jag måla om i hallen! Japp, sagt och gjort. Iväg för att köpa färg och penslar. Fick hjälp av dottern att måla.
Senare på eftermiddagen så skingrades dimman och solen sken som aldrig förr...
Så, på den varmaste dagen denna sommaren så stog jag inne och målade hallen!
Före och efterbilder kommer, jag ska bara ta det tredje varvet med färg innan jag kan presentera resultatet. Det behövs massor med färg för att täcka en gräsligt ful apelsinfärgad tapet...

Det är lite olika hur man spenderar en varm sommardag på...  



13 kommentarer:

Milla sa...

Jomen visst :)
Kram

Anonym sa...

Hihi...Ok :)
Ha det så gott & jag sder fram emot bilderna/Kram

Butik Älva sa...

Jaaaa!! Vill se!!!

/ Miss Juni

Diana sa...

Osis! Men du får en ny snygg hall i alla fall! :)
Har ni hundpool? Grannen (som har en golden) har en liten barnpool till hunden, där sitter han typ hela dagen och svalkar sig. :)

Znogge sa...

Bra jobbat! Så länge det inte var sol kan man faktiskt lika bra måla :D

Kram

♥ Carina ♥ sa...

I bland planerar man lite tokigt ;)
Kram

~~Sara~~ sa...

Som sagt... vissa spenderar dyrbar soltid på att hitta på en massa tok ;)
Klart jag vill se resultatet...

Kram

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är svårt att kommentera detta. Stå inne och måla i sommarvärmen. Hehe. Ja,jag ger upp. Det blir ingen kommentar.

soffie sa...

ååå va kul att fixa blir spännande att se sen..hos mej har vi med haft en fin dag lite mulen först men det klarnade upp å blev sol sen på em:) kramen

Sus sa...

Jag följde med dig i sovandet...här genom första regnskuren.
Den har JAG INTE målat! Fyllt min kvot i sommarlivet, känns det som;)

Heja heja på dej & er...det blir så himlans fint när det är färdigt!

Kraaaaam

Semester & Mat sa...

Nyfiken på resultatet!
Ja denna fuktighet är nästan hemsk vissa dagar...

Kram

Petra sa...

Jag spenderade söndagen i köket (jobbade), det var också varmt

Kram

Butik Älva sa...

Idag ska vi få 26 grader, läste jag...

Kul för alla som har semester. Ju.