Sidor

onsdag 11 juli 2012

Uppgradering av...

...min garderob.
Jag lovade ju att visa min uppgradering av min garderob inför Skåneresan.

Jag shoppade loss regält för att vara jag! och resultatet?
Vill du se?
Här kommer det:

Tre toppar, en tunika och en kjol(!) Jag använder ALDRIG kjol!.

Två par skor; ett par svarta tygskor och ett par beiga sandaler.

Allt för bara 480:-!!!! Vilket kap, tänkte jag och var väldigt nöjd. Men när jag kom hem och fick höra dotterns kommentar så veknade jag lite....
Hennes kommentar var:
-Wow mamma! Det var väldigt....väldigt....färgglatt!
Ja, jag kanske höll mej till en färgskala! So what!?

Men trots att kära Afrodite inte tyckte att vi skulle behöva uppgradera garderoben bara för en resa till Skåneland, utan komma som vi är, så tror jag nog, i sanningens namn, att min syster & Carina skulle tvärvägra att resa med mej om jag såg ut som jag är:
Jag går gärna omkring i T-shirt & WCT-byxor eller i ett underställ....

...och i välingådda Foppa-tofflor...

Och för att inte tala om hur personalen skulle reagera i alla säkerhetskontroller på flygplatserna vi ska genom....

23 kommentarer:

Camilla sa...

Hahaha...nja...färgglatt var det INTE.
Men huvudsaken är att du köpte nya kläder. För det vet i katten om du hade blivit insläppt på flyget i dina "normala" kläder ;)
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Oj! Har du shoppat! Jag har inte uppgraderat min garderob inför resan men... mina foppisar är inte riktigt lika slitna som dina, haha
Kram och godmorgon!

Anonym sa...

Hihi....Kul med Shopping :)
/Kram pårej!

Anonym sa...

det var bra gjort! :)

Afrodite sa...

Finfina grejer i en och samma härliga färgskala! Även om det inte är så färgglatt, är det snyggt! Jag gillar det! Men du hade verkligen inte behövt! Om du "kommer som du är", lovar jag att ta emot i en av mina flanelljamisar, som ju är mitt favvisplagg! Kan tänka mig hur uttittade vi blivit på Sturups flygplats! Hahahaha! =)
TVÅ dagar kvar! Och nu är jag både skitstressad och skitglad! ♥
Kram på dig!

Hanna aka Lilla My sa...

Fast tofflorna var iaf färgglada ;)

Helene sa...

Snygga kläder !!
Skulle kunna ha varit min färg-skala men jag har tagit ut i svängarna lite = )))))
Ha en mysig onsdag.
Kram Helene.

Miruschka sa...

JAG tycker det var snygga kläder, alltså de nyinköpta;)
Spännande att få se Skåneland, kan tänka mig att det blir fulltecknade dagar (utan middagslur!)
Sv: jodå, telefonen fungerar alldeles utmärkt, men den har en skärande ringsignal;)
Kram♥

Ama de casa sa...

Det finns ju såna där klädfärgningsmedel att köpa så du kan fixa till rött och fint :-)

Haha! Skoja ba! Jag tyckte dom var fina, men finast var ändå dina vanliga kläder :-D

~~Sara~~ sa...

Enklast att matcha om man håller sig till en färgskala, jag gillar brunt och beige
Dagens outfit får väl duga hemma men inte i skåneland... man lämnar inte hemmet i foppa tex hur färgglada de än är... *ryser*

Kram

Diana sa...

Snygga kläder! Men som det ser ut just nu kan vinterjackan vara bra att packa med... :(

Majken sa...

Helt klart en uppgraderiung till det bättre ;-)

ha en fin dag!
Kram

Mita sa...

Jättefint du har shoppat,och dom där färgerna tröttnar man inte lika fort på som dom där andra skrikiga,hehe..
Jisses vilka foppa tofflor,dom ska du väl inte åka i?..*skratt*..
Skämta bara, åk som du vill,och jag gillar din vardags out-fit, för jag är likadan själv,tsss....
Kramiz♥

Sus sa...

Klä dig som du vill, kära du och åk till Lund!
Med ett stort universitet fullt av galna studenter och (fd.) två mentalsjukhus så är det ingen som alls höjer ett litet ögonbryn för en kvinna i underställ och slitna foppatofflor - tro mej :)))

I den milda färg?kombinationen lär du icke väcka uppseende, det gäller nu att Själv väcka skåningarnas intresse ;) He heee

Kraaaaaam

RackarTuss sa...

Wow - en helt ny tjej juh! ;)

Quila o Ronja sa...

Snyggt!!! Hade valt exakt samma färg.........(så klart)
Hoppas ni får det riktigt härligt på resan!!!
Kram

Znogge sa...

Bra köp och mycket snyggt även om det inte var så starka färger! Foppatofflor är förbjudna söder om Hallandsåsen ;-)

soffie sa...

va mycket fint för den pengen:) hoppas du har fått sol idag det har inte vi haft under dagen den kom på kvällen ,

Maud sa...

Allt klär en skönhet som bekant! =)

Diana sa...

Sv: Ha du dina nya fina kläder! tyvärr har onepiece-modet hittat hit, gah! Så du får gärna tillföra lite stil. :)

Petra sa...

Sån är jag med...Kommer alltid hem med svart, grått och vitt. Säkra färger ;)

Kram

Anonym sa...

*FNISS*
Ja de barna, de barna, de vet hur de skall göra oss mammor glada...
Men du, kan du inte ha de oranga tofflorna till!? Det blir ju en fin färgklick, höhö...

Miss Juni sa...

Hahaha!! Men jo, det var kanske tur att du "shoppade loss" lite inför den lååånga resan.
Fast...å andra sidan hade det varit rätt roligt att se dej på Epicuré - i dina orange foppa!! ;o)