Sidor

söndag 31 mars 2013

Fasters lilla Lejonkung...

...är på Norrlandsbesök!

Vi Skypar allt som oftast och då och där har jag lärt honom en jättebra sång som går så här:


Japp, tungan ligger rätt i mun...både på far och son.

♫ ♫ Blää äää (där räcker man ut tungan, samtidigt som man sjunger) sa en liten grön groda en dag.  Blää äää (där räcker man ut tungan, än en gång och sjunger samtidigt) sa en liten grön groda en dag.  Blää äää (en tredje gång, räcker men ut tungan, samtidigt som man kommer ihåg texten och sjunger) sa en liten grön groda en dag. Han blinkade med ögonen (och nu kommer det svåra; här blinkar man med ögonen, kommer i håg texten ...) och sa; Blää äää. (...och samtidigt räcker man ut tungan för fjärde gången, samtidigt som man behåller tonarten, kommer ihåg texten...och bibehåller vettet...) ♫ ♫

Vem har sagt att det är lätt att vara faster?!
Och vem har sagt att det är lätt att vara lillebror tillika pappa...?!

Lillebrors mat- & sovklockan har ringt...


Men medan pappa/lillebror tog sig en välgörande siesta (i min-Se-på-Wallanderfilm-soffa-mellan-14-16 ! ) så passade jag och min egen lilla  Lejonkung på att fastermysa, i massor:
Vi pussades, kramades  sjöng lite, pussades igen, jag nöp lite, snusade lite, nöp lite igen, pussade en gång till, tills kinderna glödde på oss:


Vilken goding!!!! Vilken lycka att vara faster till ett sånt litet underverk. 




16 kommentarer:

Camilla sa...

Visst är han för söt!
Lejonkungen, alltså. Fast lillebror är rätt söt, han med. Och du också. För att inte snacka om mig... ;)
Kram!

Diana sa...

En sån liten sötnos!
Men du.. du får nog öva på en annan sång, han kommer inte vara såhär lättroad länge till. :)

Ama de casa sa...

Myyysigt!

Men jag vill se en videoblogg med sången - jag förstod inte riktigt...
:-)

Afrodite sa...

Mmmm mysigt! :) Och nu vet ju till och med jag hur det känns att vara faster! :D Underbart!

Kram och godmorgon fina du! ♥

Afrodite sa...

Mmmm mysigt! :) Och nu vet ju till och med jag hur det känns att vara faster! :D Underbart!

Kram och godmorgon fina du! ♥

♥ Carina ♥ sa...

Tur att din bror har en liten goding att låna bort och att locka med, annars hade han väl aldrig fått sno din soffa? ;)
Kram

moi sa...

Lille goe Lejonkungen ser ganska utmattad ut. Tokiga faster kanske håller ett för högt tempo?
När Lejonkungs pappan har vaknat kanske ni kan krypa ner och vila en stund?
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Vad söt han är ❤
Oh så gott lillebror snusar...zzzz
Du har pysmys de ser jag de.

Kramiz

Anonym sa...

Naw...Sötis!
Ha en underbar Påskdag/Kram

Krönikören sa...

Tvärsöt!!! Men varför nyper du honom?! ;)

Kram

Camillasrum sa...

Åh vad mysigt att få små-besök. Längtar till min brors barn jag med :-) Ha en fortsatt go och fin påsk! Kram

soffie sa...

haha den där låten minns jag från att Nellie va baby hon gapskarattade å det va svårt att sjunga för man blir ju full iskratt själv då:)guuu vilken sötis du hade på besök:) kramen

Lejonkungens mamma sa...

Lejonkungens söta mamma nämns ingenstans ser jag, men hon var också med. Satt vid sidan om och åt upp allt påskgodis. For the record bara ... ;)

Freja sa...

Men så gosigt! Jag var en sån moster en gång i tiden, men de barnen är 18 och 20 år nu...

Quila o Ronja sa...

Mysigt!! Fattar ju nypandet i kinderna.....men kanske inte sååå hårt ;-)
Vad skoj att ha dig som faster ;-)
Kram

Znogge sa...

Han är en pralin! Och det är ett gott betyg.

Kram