Sidor

måndag 11 mars 2013

Nå ja, trots måndag...

...så är det inte så illa.
Efter en sån trevlig helg med hundvänner och fint vinterväder med långa härliga hundpromenader så har man liksom laddade batterier igen.

Jag skulle försöka få till lite fina bilder på hundarna men det gick liksom sisådär...
Har man en tjurskalle till hund så blir det inte alltid som man tänkt sig. Du vet, det är som när man ska fota barn: alltid är det någon som räcker ut tungan eller grimaserar.
Kiara är nämligen en sån som skulle kunna grimasera och räcka ut tungan, hon är såååå bara MIN! Hon vill inte ens gå med Mr C på promenaderna.

De andra fyra följde gärna med Mr C uppför vägen men Kiara satte i handbromsen direkt...


Jag bad Mr C att gå förbi kameran så jag skulle få till ett fint kort men...

Kiara gäspade och slickade sig om munnen. (vilket betyder att hon inte gillade det och ville bara till mej)

Kiara blev mycket nöjdare när jag tog sparken och hon fick gå med mej:

Matte, jag har bara ögon för dej! Du och jag matte.

Men tillslut så fick jag till en någotsånär bra bild. Får jag presentera:

Fr. vä: Disco, Kakis Discovery Day
2:a fr. vä: Eiya, Kiaralines Mediterranean Sea 
Mitten: Kiara, Dexterous Virgo
2:a fr. hö: Diva, Kakis Latest Trend By Gucci
Längst till hö. Gucci, FI UCH SE U(U)CH Solstrimmans Sagacious Design 

Ska jag försöka att utreda släktskapet mellan dessa?

Gucci är farmor till Eiya, mamma till Diva.
Kiara parades med Divas bror.
Kiara är Eiyas mamma.
Divas morfarsmor var även  Discos mamma.
Divas morfarsmorfar var Discos morfar och Kiaras morfar...

Nä...det gick ungefär lika bra att förklara släktskapet som det gick att fota....


20 kommentarer:

Milla sa...

Hur som helst så är det väldigt fina hundar du har =D Kram

Hörni sa...

Vilket härligt gäng, så fina de är. Men fem hundar! Jag tycker det är ganska jobbigt att promenera med bara två.. :)

Susan sa...

Det släktskapet var rena historielektionen…lika obegriplig ;)
Att få fem vovvar att göra perfekt kan ju vara omöjligt men du lyckades!!!

Kraaaaam

Susan sa...

Det släktskapet var rena historielektionen…lika obegriplig ;)
Att få fem vovvar att göra perfekt kan ju vara omöjligt men du lyckades!!!

Kraaaaam

moi sa...

Vilka härliga, fina hundar du har!
Kan tänka mig att byta ut Sigge mot vilken som helst av dem. Tja, förutom Kiara då kanske...
Kram och god måndag!

Znogge sa...

Vilka härliga hundar du har! Jag är imponerad att det gick så pass bra som det gjorde med bilderna. Knappt att jag kan få två stycken att se normala ut...

Kram och god morgon!

Monkan sa...

Underbara hundar, lite fuskigt bara att vissa har fem och vissa ingen :(
Ha en fin dag
monika

Ama de casa sa...

Jag hängde inte riktigt med där i släktskapet, men du fick en väldans fin bild trots trotset :-)

Diana sa...

Underbara bilder! Men du... har inte stackars Disco fått till det en enda gång? :( ;)

God morgon!

Majken sa...

Alla är släkt med alla ;-)

De är iaf JÄTTEFINA alla 5 :-)

Kram

Anonym sa...

Men såååå vackra voffsen är & foto ♥...Men jisses va snö ni har,fast jag vill ha/har nästan Vår nu så ser det underbart ut :)
Önskar en fin Måndag/Nospussar & Kramar från mig!

Rigmor sa...

Fniss...men till slut så...det blev en gruppbild!! Så fina hundar du har, allt ifrån väldigt ljusa till mörkare. Och visst är det väl lite märkligt att alla hundar är sådana personligheter. Man tror att en hund är en hund...om man ingen har vill säga...Här har vi redan upptäckt en hel del egenheter hos vår herre, husse han står för buset av det lite tuffare slaget, matte hon är bra att ha när det blir för läskigt...Redan har han lärt sej känna igen ljudet på husses jobbarbil...Det är därför ett fönster i köket numera saknar blomkrukor...
Ha en riktigt bra fortsättning på måndagen!!
Kram kram

Åse sa...

Vilket härligt gäng , underbart . Kram

Freja sa...

Fina hundar har du i alla fall, även om både fotandet och släktträdet var krångligt ;-)

Diana sa...

Sv: Tre i rad, inte svårare än så! Eller jo.. det är skitsvårt men skoj!

Miss Juni sa...

Dom är såå fina, dina ögonstenar!
Men...jag har redan glömt vem som var mor till vem och syster till vem och...

Krönikören sa...

Solklart! ;)

Fina är de. Många är de. Fast mest fina.

Kram

Diana sa...

Sv: Äsch, jaag hade gärna haft en Discovalp! Han är så härlig med sin mörkare färg, påminner om vår grannhund "Frasse".

Mita sa...

Asch, spelar roll med släktskapet,hehe..superfina hundar har du.Men jag trodde du hade fyra??
Vad fick jag det ifrån??
Hur ser det ut hemma hos dig med hundhår och allt som blir indraget?
Jag tycker det räcker med två,nog mycket hår och smuts ändå..*L*..
Men det ingår kan man säga..
Kramiz♥

Quila o Ronja sa...

Fina, fina vovvarna! Kul att se dom på bild ibland ;-)
Dom har sina små egenheter.......
Kramar