Sidor

torsdag 6 juni 2013

Utbränd?



Det var en ny dammsugare som husse kom hem till matte med!

Många saker tycker matte om att "leka" med men dammsugaren är hennes "älsklingsleksak". 
Den "leker" hon med så ofta att den inte längre ställs undan utan ingår som en del av inredningen.

Husse vet hur man får matte att hålla sig sysselsatt och glad!
Så sysselsatt att hon bränner ut sina dammsugare....

Men renare golv får du leta efter. De är rena ett litet tag iaf...



Hur firar du den Svenska nationaldagen?
Vi vet vad våran matte gör idag.

Kiara, Diva, Eiya (& Gucci) /

17 kommentarer:

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =)
Alltid trevligt att städa med en ny dammsugare. Här vet jag inte riktigt hur vi ska fira, men extra god mat och dryck ska det i alla fall bli. Kramen och ha det fint.

Diana sa...

Haha, vi är olika! Batman hade fått stryk om han gett mig en dammsugare!

God morgon!

Camilla sa...

Se där...då är det bara att fortsätta att dammsuga nu då....hela dagen ;)
Kram!

Douglas Söderlind sa...

Kram på er

Maud sa...

Vår dammsugare blev utbränd när vi sög upp het aska från kaminen... Gör inte om det. =)

Ama de casa sa...

Snygg färg! Förstår att den får stå framme :-)

Nationaldagen, ja... Den märker vi inte av så mycket här.

:-)

Anonym sa...

Ooo..En Ny Dammsugare ska jag köpa mé...Fin!

Här äär det Flaggtävling för min Micke men sen blir det äventyr ;)

Ha en skön Nationaldag!
/Kram Annmi

Anonym sa...

Ha en underbar dag!

Sussi sa...

Jag är sämre att använda en sådan. Endast till helgerna brukar det bli. Som tur var brukar vi sällan ha främmande mitt i veckorna. Man vill ju visa upp ett hårfritt golv ;)

Kramisar

moi sa...

Dammsugare!?!? Jag vet knappt var min är... När nysattackerna blir för jobbiga får jag ge mig ut på jakt efter den.
Men så har jag bara EN katt och inte fyra fyrbenta.
(är det en bra ursäkt??)
Jag firade genom att rensa och slita bort ogräs.
Och du bjuder på ännu en cliffhanger - schysst...
Kram

Freja sa...

Hahaha, det var INTE en present i min smak! Jag kallsvettas bara av att tänka på dammsugaren, så den sysslan får någon annan i familjen sköta. Eller inte sköta som är det vanligaste tillståndet...

soffie69 sa...

snygg dammsugare min är oxå röd å den är så bra :) hoppas du haft en underbar dag:)

Lotta sa...

Ingen risk att vare sig dammsugare eller skurmoppar skulle bli utbrända i vårt hus. Härom dagen när jag slog på stort och till och med torkade golvet frågade yngsta sonen vad jag hade spillt!! Ungar...
Men den är fin din nya vän :).

Kram!

Mita sa...

Här har också många dammsugare blivit utbrända*** med allt hundhår som sugs in plus annat skräp. Så har man hundar får allt dammsugaren jobba vilket man vill eller inte.
Visst är det smart att låta den stå framme,slippa släpa ut och in från städskåpet..*L*..
Kramiz♥

Susanne sa...

Firade genom att ligga i solstolen hela dagen.

Miss Juni sa...

Oj, sådär intresserad av dammsugning är tyvärr inte min matte...tror knappt hon bränt ut nå´n dammsugare i sitt liv ens! :)
Men så har vi inte världens mest rena golv heller!

/ Emla

Krönikören sa...

Igen? Kommer jag ihåg fel eller köpte/fick du inte en ny för inte så länge sen? Det kanske bara var munstycket.

Vår dammsugare är ungefär 10 år gammal. Det du. Det betyder INTE att vi vadar fram i dammdrivor. (Bara ibland).

Kram