Sidor

tisdag 23 juli 2013

Många var nyfikna på...

...vad som hänt med Mr Cs finger.
Ja...ska jag berätta eller?



Detta hände för länge, länge sedan, i vår ungdomsdagars glans.
Jag var väl sisådär en 16 år och Mr C 18-19 år. Nykära som aldrig förr.
Helt plötsligt blev jag jättedålig, mådde pyton och hade magsmärtor. Tjurig som jag var/är så dröjde det länge innan jag åkte in till sjukhuset. Det kunde ju gå över...
Men till slut så övertog smärtorna så jag var bara tvungen att åka in: blindtarmsinflammation!

Jag opererades och Mr C kom på besök dagen efter men eftersom jag gärna sover så mycket jag kan och närhelst jag får tillfälle så var han mest till besvär, trots nykära och allt, så föredrog jag att sova!

När jag väl kom hem från operationen så var det såååå synd om mej. Alla tyckte verkligen så synd om mej, nyopererad och att jag hade så ont.
Det var meningen att Mr C skulle komma till mej på kvällen. Men han kom aldrig.
Min irritation växte allt mer och mer!
Var f'*n höll han hus?!
Det var ju såååå synd om mej! Där låg jag i smärtor och plågor.
Varför kom han aldrig?

Jag ringde och ringde men inget svar.
Och nu ska du veta att mobiltelefonen var inte uppfunnen på den tiden!

Efter en lång kväll och väntan så ringde han till slut upp mej.
-Varför kom du inte? frågade jag lite irriterad.
- Nja...jag har varit på sjukhuset...svarade han.
- Ja men du vet ju att jag kommit hem! svarade jag ännu mer irriterad.
- Ja...men jag har gjort illa mej...
- Jaha?! Kan du inte komma hit då?
- Jo...det kan jag väl....svarade han lite långdraget.

Han kom, med ett stort paket om handen. han hade klämt sönder långfingret på jobbet. Det fick kapas efter översta leden...

Jaha ja...nu var det ingen som tyckte att en simpel blindtarmsopererad gnällfia var något att tycka synd om.

15 kommentarer:

Diana sa...

Men dumma Mr C som stal alla sympatier! ;)
Läskigt med fingret, tur han har en hand till så att han kan ge dig det långa fingret när du inte sköter dig! Haha!

♥ Carina ♥ sa...

Nä men åh... karlar!
Ska alltid ha mest ont! ;-)
Fast ok då! Lite synd var det om honom... :-)
Kram

Afrodite sa...

Men åh! Typiskt. Typiskt!! Komma där och sno uppmärksamheten med ett finger...?! Tsss!
Usch nä, fy vad det måste ha gjort ont! På båda! Stackars er! :)

Kram och godmorgon, sköna böna!

Camilla sa...

Det är alltid synd om dig. DÅ du är sjukskriven ;)
Kram!

Anonym sa...

Tja, han ville nog få lite uppmärksamhet han med ;)
Kramis!

moi sa...

Så himla okänsligt av honom, kunde han inte väntat åtminstone en vecka?!
Själv har jag kvar min blindtarm men "råkat ut för" flera som opererat bort den. Så jag vet hur himla synd det är om er.....
Kram toka!

Ama de casa sa...

Ajdå...

Visst är det typiskt när dom gör så? Jag hade brutit armen när jag var liten och det var jättejättesynd om mig!
Sen gick mamma och högg av sig fingret, och sen var alla sympatier hos henne...
;-)

soffie sa...

men usch vad jobbigt att få blindtarmen bortopererad precis då älsklingen skadar sig dumt av han att inte vänta med det ;) nä då fy vad ont han måste haft han med, kram till er båda :)

Hanna sa...

Typiskt karlar att alltid få mest ont. :-)

Freja sa...

Hahaha, lite svårt att fortsätta vara arg när det var det som var anledningen till hans frånvaro, typiskt!

malin sa...

vad kul att hitta din blogg, som jg kom till från Afrodites blogg dit jag hittade från Decdias blogg :)
Trevligt :)

Pernilla sa...

Typiskt oss kvinnor och få en ordentlig ego-smäll. Haha! Det gemensamma är att ni båda miste något.
/P

Mita sa...

Haha..ja vem var det mest synd om, men ni fick trösta varandra,ni var ju trots allt nykära**
Idag var det synd om mig tycker jag själv,men även om gubben som fick ta reda på allt..
Kramen på dig o ha det gott♥

Lotta sa...

Jaha, då fick ni ju trösta varandra... Typiskt karlar att alltid vara värst ;)!

Kram!

fialia sa...

Ojdå! Där stal han hela scenen, men jag tycker i alla fall att det var synd om dig (även C)
ha de Fia.