Sidor

torsdag 4 september 2014

Vi borde ta lärdom av hunden...



Såg detta på FB i går och kan inte låta bli att delge dej.
Om en hund vore din lärare, skulle du kanske lära dig saker som dessa:
1. När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.
2. Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för 

extatisk lycka.
3. Bits inte när det räcker att morra.
4. Låt andra få veta när de inkräktar på ditt område.
5. Spring, hoppa och lek en stund varje dag.
6. Ta en tupplur då och då, och sträck alltid på dig innan du stiger upp.
7. Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra människors beröring.
8. Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig på rygg i gräset.
9. När du är glad, dansa runt och skaka på hela kroppen.
10. Oavsett hur ofta du får skäll - tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams istället.
11. Njut av den enkla glädjen i en promenad.
12. Var lojal.
13. Låtsas aldrig vara något du inte är.
14. Om det är något som ligger nedgrävt, gräv tills du hittar det.
15. När någon har en dålig dag - var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara.
Okänd

14 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Ja, jag håller med dig! precis så där skulle vi alla vara, så fint det hade sett ut i världen då! Högtrycket har kommit här och jag mår som en prins, hade jag haft en svans så hade den nog viftat hela dagen idag! Kramiz

Herr Nilssons Fru sa...

Ja vi som verkligen lever med hundar har lärt oss mycket o nog lever vi efter deras motto?? :) jag är precis som mina jyckar, har till och med lärt dom klia mig på ryggen precis som jag gör med dom:)
Den där var bra, mycket bra.
Vad vore vi utan djuren.
Kramiz

Mita sa...

Ja tänk om vi kunde leva lite mer okomplicerat som vovvsen, bara vara i nuet, bra skrivet där, jag kunde inte ha gjort det bättre själv..*blink*..
Kramiz♥

Camilla sa...

Jojo, vi har mycket att lära ;)
Sv: NÄSTAN skrev jag...NÄSTAN brunare än mig :)
Kram!

Hanna aka Lilla My sa...

True!

moi sa...

Det var många kloka ord!
Jag ska skriva ut dem och ha dem i Åminne - ofta!!
Kram

mariaikos sa...

Hej!
Jag har börjat blogga igen. Kika gärna in på min blogg om du har lust.
Kloka ord på den listan!
Min kloka lilla Ludde ligger nu och sover så skönt i soffhörnet.
Kram ♥

Ama de casa sa...

Tänkvärda ord! Jag saknar bara ett råd:

- Glöm för allt i värden inte att lukta alla i rumpan!
:-D

znogge sa...

Som hundägare känner man verkligen igen detta! Tänk bara på den kärlek man möts av efter ha varit ute vid brevlådan! Där har Husse ett och annat att lära ;-)

Kram

soffie sa...

svar: jag har bloggat sen 2007 då var Nellie 3¨år har vi följt varann sen dess tro?
himla kloka ord de där, kramen

soffie sa...

svar: jag har bloggat sen 2007 då var Nellie 3¨år har vi följt varann sen dess tro?
himla kloka ord de där, kramen

Freja sa...

Hmm, själv tar jag lärdomar av mina katter och blir mer och mer en arrogant och självisk livsnjutare för varje dag som går...

Anonym sa...

Underbart ....
Saknar min "voffs"

/Kram

Majken sa...

Så sant som det är skrivet :-)
Kram